۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
امیدواری دبیرکل اوپک به بهبود تقاضای نفت در ۲۰۲۱

امیدواری دبیرکل اوپک به بهبود تقاضای نفت در ۲۰۲۱

بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار امیدواری کرد که سال ۲۰۲۱ سالی مطلوب برای شرایط تقاضای نفت در بازارهای جهانی باشد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، چهل‌وهشتمین نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) روز سه‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) برای ارزیابی شرایط بازار نفت و بررسی تحولات و روند آن از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، امروز نیز بیست‌وششمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) برگزار می‌شود.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک با اشاره به بهبود چشم‌انداز بازار جهانی نفت و به‌طور کلی اقتصاد جهانی گفت: پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۴.۴ درصد رشد کند، این رقم نسبت به رشد ۱.۴ درصدی پارسال تغییری خیره‌کننده خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به معکوس‌ شدن روند بازار نفت خام، امیدواریم ۲۰۲۱ سالی مطلوب برای شرایط تقاضا در بازارهای جهانی باشد.

دبیرکل اوپک با تأکید بر نقش مهم توافقنامه همکاری (DoC) در کمک به بازگرداندن تعادل در بازار جهانی نفت در زمان همه‌گیری ویروس کرونا تصریح کرد: این توافقنامه نمونه‌ بارزی از چندجانبه‌گرایی و گفت‌وگوی بین‌المللی است و اقدام‌های این توافقنامه با حمایت از تعادل و ثبات بازار به سود کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

بارکیندو اظهار کرد: نظارت دقیق ما بر بازار، مشاوره‌های منظم و رویکرد گام به گام ما در فراهم کردن حمایت مورد نیاز از بازار در طول ماه‌های بسیار دشوار سال ۲۰۲۰ بسیار مؤثر بوده است و همچنان تاثیر مثبتی بر بازار نفت در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت.

کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک  (JMMC) در دهم دسامبر ۲۰۱۶ و در چارچوب توافقنامه همکاری تشکیل شدند. جی‌تی‌سی اتاق فکر فنی جی‌ام‌ام‌سی است.

کد خبر: ۷۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha