۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
رییس جمهور با دخالت‌هایش بازار بورس را از ریل خود خارج کرد
نماینده مردم نجف آباد در مجلس در گفتگو با بازار:

رییس جمهور با دخالت‌هایش بازار بورس را از ریل خود خارج کرد

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با دعوت رییس جمهور از مردم ۵۰ میلیون نفر رفتند و در بورس سهام خریداری کردند و متاسفانه با مشکلاتی مواجه شدند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم مدیریت مناسب در بازار بورس گفت: نابه‌سامانی بازار بورس به ظلم رییس جمهور به این بازار باز می‌گردد.

وی تأکید کرد: با دعوت رییس جمهور از مردم ۵۰ میلیون نفر رفتند و در بورس سهام خریداری کردند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: رییس جمهور در جریان رونق بازار سرمایه خطاب به مردم گفت که قرار است سهام دارا یکم  و دارا دوم را به صورت سهیه بندی به مردم عرضه کنیم. رییس جمهور این مسئله را  مورد حمایت قرار داد و تأکید کرد که این سهام قرار است به تعداد مشخص و محدودی فروخته شود.

این نماینده مجلس گفت: رییس جمهور حتی ادعا داشت که خرید این سهام به نفع مردم است و باید مردم این سهام را خریداری کنند و حتی عنوان شد که اگر مردم این سهام را خریداری نکنند سهامشان از دستشان خواهد رفت. بنابراین این شد که مردم وارد بورس شدند و سهام‌های مختلفی را در بازار خریداری کردند. یعنی ماشین، خانه و زمین خود را فروختند و در بازار، سهام خریداری کردند و آن هم با پشتوانه اینکه این موضوع را از زبان رییس جمهور مملکتشان می‌شنوند.

وی تأکید کرد: بنابراین رییس جمهور در مقطعی بازار بورس را بالا برد و در مقطع دیگری بازار را بر زمین کوفت.

این نماینده مجلس با اشاره به عرضه سهام دارا دوم در کشور گفت: زمان عرضه سهام دارا دوم حتی یک دعوای زرگری بین وزیر نفت و وزیر اقتصاد شکل گرفت و مشکلات را دو چندان کرد و دومین ریزش بورس آغاز شد.

ابوترابی با بیان اینکه رییس جمهور دخالت‌های بی‌ دلیلی در بازار بورس داشت، تأکید کرد: رییس جمهور با دخالت‌های خود بازار بورس را از ریل خود خارج کرد.

کد خبر: ۷۱٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha