۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
جزئیات تمدید یک ماهه مهلت دریافت کد شهاب
دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح کرد

جزئیات تمدید یک ماهه مهلت دریافت کد شهاب

قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک ها گفت: تمدید یک ماهه مهلت دریافت کد شهاب مختص تمامی مشتریان نظام بانکی بوده و صرفا برای اتباع خارجی نیست.

به گزارش بازار، علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها  با اعلام خبر تمدید یک ماهه مهلت دریافت کد شهاب در  این خصوص گفت : با تصمیم نظام بانکی و هدایت بانک مرکزی، مقرر شده تا تمامی مشتریان نظام بانکی که فاقد کد شهاب هستند، یک ماه مهلت داشته باشند تا با مراجعه به شعب بانکی مرتبط با حساب خود، ضمن ارائه اطلاعات هویتی، کد شهاب دریافت نمایند تا بتوانند نسبت به انجام عملیات مبتنی بر کارت در شبکه بانکی و نیز ساتنا (انتقال وجه از بانک به بانک) اقدام کنند.

وی افزود: مهلت یکماهه در نظر گرفته شده برای تمامی مشتریان نظام بانکی اعم از اشخاص حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی است و بر این اساس مشتریان مذکور باید ظرف مدت زمانی تعیین شده، نسبت به ثبت اطلاعات هویتی خود در شعب مرتبط اقدام کنند؛ اما در طول این مدت، مشتریانی که فاقد کد شهاب هستند، صرفاً اجازه استفاده از خدمات بانکی مبتنی بر کارت بانکی را خواهند داشت و اجازه استفاده از خدمات ساتنا برای آنها همچنان با محدودیت مواجه است.

قیطاسی ادامه داد: مشتریان نظام بانکی برای استفاده از عملیات ساتنا، حتماً باید اطلاعات هویتی خود را هر چه سریع‌تر تکمیل کرده و کد شهاب دریافت کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده نمایند؛ در غیر این صورت آن دسته از مشتریان نظام بانکی که این کد را ندارند، هیچ مهلتی برای استفاده از این خدمات نخواهند داشت و مهلت یک ماهه صرفاً برای انجام عملیات کارت به کارت است.

وی درباره اینکه کارت برخی از اتباع خارجی که در هفته گذشته مسدود شده بود، هنوز رفع مسدودی نشده است، گفت: تمامی کارتهای مسدود شده در هفته گذشته، رفع مسدودی شده و اگر در موارد استثنا اختلال وجود دارد، مشتریان باید به شعب بانکی مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها درادامه گفت: همه مشتریان نظام بانکی مکلف هستند که اطلاعات هویتی خود را به بانک اعلام کنند و بانک هم مکلف است راسا نسبت به دریافت کدشهاب برای مشتریان خود اقدام کند.

کد خبر: ۷۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha