۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
میزان اراضی کشاورزی آبی ایلام ۲ برابر افزایش یافت
استاندار ایلام:

میزان اراضی کشاورزی آبی ایلام ۲ برابر افزایش یافت

ایلام- استاندار ایلام گفت: میزان اراضی کشاورزی آبی استان ایلام طی سال های اخیر ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در دیدار با جمعی از سرمایه گذاران عرصه پایانه های صادراتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در استانداری ایلام، اظهار کرد: امروز در استان در بخش های مختلف از جمله در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی، بازارچه های مرزی و... سرمایه‌گذاری های قابل توجه ای انجام شده که منجر به تحرک در بخش تولید استان شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین استان دارای ذخایر بسیار خوبی چون دارا بودن چهار درصد ذخایر نفت کشور، ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور، ۴.۵ درصد صادرات کشور است و در اربعین نیز بیش از ۶۵ درصد تردد از مرز بین‌المللی مهران انجام می شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز تعداد زمین های آبی استان بیش از دو برابر افزایش یافته و تولید محصولات کشاورزی نیز به همین نسبت رشد داشته است، افزود: استان ایلام در حوزه های دیگر همچون تولید انواع گوشت پیشرفت های خوبی داشته بطوریکه تولیدات در این حوزه مازاد بر نیاز استان است.

وی با عنوان این مطلب که از سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی استقبال می‌کنیم، گفت: با وجود دستاوردهای بسیار خوبی که در حوزه‌ کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در سالهای اخیر داشته ایم ایجاد صنایع تبدیلی جهت ایجاد ارزش افزوده یک ضرورت مهم در استان به شمار می رود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به ظرفیت های مهم مرزی استان، بیان کرد: اخیراً مرز شهابی در عراق که همجوار با بازارچه چنگوله در ایلام است مصوب شده که این مهم می تواند باعث تحریک بخشی بیشتر به افزایش سطح تعاملات تجاری بین ایران و عراق شود.

وی در ادامه گفت: همچنین پایانه صادراتی در مرز مهران قابلیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری داشته و منطقه ویژه ی اقتصادی در ایلام یکی دیگر از مزیت های استان برای سرمایه گذاری است که به زودی شاهد تصویب آن خواهیم بود.

کد خبر: ۷۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha