۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
روزانه بیش از یک هزار تن گندم مازاد بر نیاز همدان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان:

روزانه بیش از یک هزار تن گندم مازاد بر نیاز همدان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود

همدان - بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: روزانه بیش از یک هزار تن گندم مازاد بر نیاز همدان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

مسعود بکایی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه امسال استان همدان با خرید بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان رتبه ششم کشور را به دست آورده است، گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از استان همدان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی گفت: گندم‌های ارسالی بیشتر به استان‌هایی که دارای جمعیت و مصرف بالا هستند و از طرفی تولیدات کشاورزی کمتری را به خود اختصاص می‌دهند ارسال می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان استان‌های کرمان، خراسان، تهران، مازندران و گیلان را مقصد صادرات گندم استان همدان عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیم گرفته‌شده مقرر شد از امکانات موجود در خط آهن استان همدان برای ارسال گندم‌های مازاد به استان‌های مقصد استفاده شود.

بکایی عنوان کرد: بر این اساس گندم مازاد بر نیاز مصرف استان همدان از ایستگاه خط ریلی راه‌آهن کوریجان به استان‌های شمالی و شرق و مرکز کشور منتقل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: ایستگاه خط آهن کوریجان نزدیک به سیلوی ۸۵ هزار تنی همدان است و به‌منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و افزایش سرعت حمل و جابه‌جایی گندم‌ها این ایستگاه با مشارکت بخش خصوصی در مدت سه ماه آماده شد.

بکایی افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از استان همدان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود و با راه‌اندازی ایستگاه حمل ریلی در نظر داریم تا حدود ۱۰۰ هزار تن گندم از طریق حمل ریلی به استان‌های دیگر ارسال کنیم.

وی گفت: در حال حاضر روزانه بیش از یک هزار تن گندم در این ایستگاه تخلیه می‌شود.

کد خبر: ۷۰٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha