۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
شاخص در چه صورتی می تواند شارپی شود؟
یادداشت اختصاصی مدرس تکنیکال بازار سرمایه برای بازار؛

شاخص در چه صورتی می تواند شارپی شود؟

مصدق معتقد است که بعد از پایان الگوی اصلاحی دیامتریک که از مرداد ماه شروع شده است بازار رشد نسبتا خوبی خواهد کرد که می تواند موج جدید بازار باشد چراکه برخی سهم‌های بزرگ و چه بسا کوچک پتانسیل دو برابر شدن را دارند. این بخشی از یادداشت محسن مصدق، کارشناس بورس برای بازار است.

محسن مصدق؛ بازار: شاخص کل از هنگامی‌ که بازار وارد اصلاح شد، این شکل اصلاح سناریوهای مختلفی پیش رو داشت و پتانسیل ایجاد الگوهای مختلفی را دارا بود که نمی‌توان ازقبل  با قطعیت درباره‌ی آن‌ها اظهار نظر کرد. یکی از این الگوهاایجاد یک مثلث خنثی بود که با موج ریزشی هفته قبل  بازار، تقریبا غیر محتمل شد.»

«الگوی فعال حال حاضر بازار می‌تواند یک الگوی دیامتریک الماسی باشد که هم اکنون می توانیم در ابتدای موج F  از این الگو باشیم.لازم به ذکر است یک الگوی دیامتریک شامل ریزموج هایABCDEFG است. دو سناریو در ادامه در قالب دیامتریک می تواند وجود داشته باشد یک حالت خوش بینانه و یک حالت بدبینانه . در حالت خوش‌بینانه این الگو به این صورت است که موج F  تا حوالی ۱۳۵۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰۰۰ واحد بالا می رود و سپس بازار وارد موج آخر اصلاح این الگو (موج G ) خواهد شد که می تواند کوتاه هم باشد و بعید است شاخص زیر ۱۲۰۰۰۰۰ واحد بیاید. بعد از این ریز موج بازار رشد نسبتا خوبی را تجربه خواهد کرد »

«چنانچه شاخص بتواند به حوالی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد، سناریوی خوشبینانه بازار سرمایه تقویت می‌گردد و همین نشان دهنده‌ی این خواهد بود که بازار دیگر کشش ریزش سنگین را نخواهد داشت.»

«حالت بدبینانه این الگو است که مقدار رشد موج  Fکمتر خواهد بود و بیش از حوالی ۱ میلیون و ۳۰۰ بازار  دیگر توان رشد نداشته و سپس در قالب موج G  ریزش خواهد کرد که می تواند تا محدوده ۹۱۳ هزار الی ۱۰۵۰۰۰۰ واحد باشد و انجا موج G بلند  دیامتریک به پایان می رسد.»

 «آنچه که درحال حاضر می‌تواند  به عنوان یک تحلیل میان مدت مطرح گردد، این است که چه صورت تحقق الگوی خوشبینانه و چه بدبینانه، رشدی کوتاه مدت خواهیم داشت.»

 «بعد از پایان الگوی اصلاحی دیامتریک که از مرداد ماه شروع شده است بازار رشد نسبتا خوبی خواهد کرد که می تواند موج جدید بازار باشد یا در حالت بدبینانه یک موج B بزرگ، که طبعا بعد از موج B ما انتظار یک الگوی اصلاحی دیگر در قالب موج C خواهیم داشت، البته فعلا زود است در مورد حرکت پسا دیامتریک صحبت کرد بعدا با تشکیل امواج بیشتر بهتر و دقیقتر می توان نظر داد. به طورحتم در بلندمدت رشد خوبی را در بازار خواهیم داشت. برخی سهم‌های بزرگ و چه بسا کوچک پتانسیل دو برابر شدن را دارند. »

کد خبر: ۷۰٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدجواد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      2 0
      با سلام. به نظر شما واقعا بورس رشد میکنه؟ با کدوم سرمایه. با سرمایه حقیقی ها یا حقوقی ها. حقیقی ها که همه سرمایه خود را از دست داده اند و اونقدر سرمایه ندارند که بازار را تکون بدن. حقوقی ها هم که دنبال نوسان گیری هستند.
    • شوکت IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      3 0
      ببخشید شارپی یعنی چی.

      پاسخ سایت: سلام. تشکر از شما بابت تعاملتون با ریاسنه بازار. در پاسخ به سئوال شما، همکاران ما در سرویس بورس، مطلبی رو منتشر کردند. اما در واقع در یک جمله کوتاه« رشد صعودی، بدون توقف و سریع سهام رو رشد شارپی می گویند.

    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      2 0
      سلام شاخص بورس درایران فقط شارپی نزولی می رود.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      2 0
      حقوقی ها و دولت دیگه نمی ذارن شارپی بره بالا ، دیدید امروز بودجه رو با بورس گره زدند تا مجلس رو زیر فشار قرار بدن بودجه رو تصویب کنه...