۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
اینترنت و فناوری نسل ششم برای سرعت بیشتر ظهور می کند
«بازار» گزارش می دهد

اینترنت و فناوری نسل ششم برای سرعت بیشتر ظهور می کند

با وجودی که اینترنت نسل پنجم هنوز دوران زیادی را پشت سر نگذاشته است؛ اما کارشناسان معتقدند که بزودی برای سرعت و بهره وری بیشتر در صنایع و اقتصاد شاهد ظهور اینترنت نسل ششم خواهیم بود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اچ دی بلاگ» نوشت: به نظر نسل پنجم اینترنت برای مان کافی نخواهد بود؟ شبکه های نسل جدید در حال باز کردن دنیای جدیدی برای ما هستند به طوری که  شامل سرعت بارگیری و بارگذاری سریعتر، کاهش زمان تاخیر، اتصال پایدار حتی در شرایط دشوار مانند داخل یک ورزشگاه یا سالن تئاتر، بنابراین دوران گیگابیت به هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت گسترده، داده های بزرگ، رباتیک، بلاکچین، رانندگی خودران، کشاورزی دقیق، سیستم های ترافیکی هوشمند و پزشکی از راه دور تبدیل می شود. اینها تنها برخی از زمینه هایی است که ۵G در آنها به طور موثری انقلابی در سبک زندگی ما ایجاد  می کند اما مطمئناً  همچنان علاقه ما برای اتصال در لحظه چیزی جز تسریع این روند نخواهد بود.

از طرفی غیر از گیگابیت، ما به ترابیت نیاز داریم. به گفته کارشناسان صنعت در اواخر دهه  ۲۰۲۸، ۶G شروع به نفوذ می کند، آماده است تا بار دیگر انقلابی در دنیای ارتباطات از راه دور و نحوه تعامل انسان با همنوعان، ماشین آلات و فضای مجازی ایجاد کند.

از مگابیت تا گیگابیت، از گیگابیت تا ترابیت و طی چند سال ما به ارتباطات تراهرتز، با طیف بین ۳۰۰GHz و ۳THz منتقل خواهیم شد. شما می توانید همه کارها را انجام دهید، سریعتر و سریعتر. با این حال، برای اینکه از دستگاههایی که برای این نوع اتصالات استفاده می شود، بهره ببریم، نیاز به تغییرات مهم «ساختاری» خواهیم داشت: همچون برای سازگاری آنها با تراهرتز THz، فرامواد آنتن ها، کانالهای Line of Sight (مسیر نوری در یک خط مستقیم بین فرستنده و گیرنده) و همچنین سیستم های پیشرفته بهره وری انرژی. ما برای دستیابی به قابلیت های رادیویی از فرستنده وگیرنده ها تا آنتن برای برنامه هایی با طیف بالاتر از ۱۰۰ گیگاهرتز به فوتونیک نیازد اریم، همچنین هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در مدیریت و توسعه شبکه ها نقشی اساسی دارد.

برخی از نمونه های کاربرد اینترنت نسل ششم (۶G)
هولوگرام سه بعدی: برای انتقال هولوگرام ۱۰ گیگاپیکسلی در شبکه، به پهنای باند ترابیت (Terabit) نیاز است. از این نظر، مایکروسافت Holoportation را ایجاد کرده است، پروژه ای برای ارتباطات هولوگرافی در زمان واقعی از طریق Hololens (هولولنز هدست واقعیت افزوده مایکروسافت است که توسط آن می‌توانید اجسام مجازی را وارد دنیای واقعی خود کنید). در عین حال تجربیات لمسی در زمان واقعی با تأخیرهای محدود به میکروثانیه را فراهم می کند. در اینجا یک دنیای کامل به خصوص در زمینه های پزشکی و عملیات از راه دور، بلکه همچنین در صنعت و کشاورزی باز می شود.

از گیگابیت گرفته تا ترابیت با واقعیت گسترده و دنیایی متشکل از الگوریتم ها، هوش مصنوعی، هولوگرام ها و فعالیت هایی که می توانند از راه دور و با سرعت بیشتری انجام شوند، که به عنوان ترا اکونومی TeraEconomy از آن یاد میشود. برای تبدیل آن به واقعیت - به یک تغییر اساسی احتیاج داریم، احتمالاً بزرگتر از آنچه ما را از نسل چهارم به  نسل پنجم آورده، برای ۶G، مواد جدید، معماری شبکه جدید و عملکرد و خط مشی از ابتدا تاکنون مورد نیاز است.

کد خبر: ۷۰٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha