۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
سیل لرستان ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

سیل لرستان ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان از خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های استان لرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مقبلی با اشاره به این که ماشین آلات راهداری شش استان برای بازگشایی راه ها در حال انتقال به استان لرستان هستند، در خصوص آخرین وضعیت خسارت های سیل به راه های استان لرستان اظهار داشت:

در چند روز اخیر شاهد بارش شدید و مستمر باران در استان لرستان بودیم که به دلیل میزان بارش، طغیان سیلاب در رودخانه ها را به دنبال داشت.

مقبلی افزود:
با توجه به هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی در این خصوص، اقدامات پیشگیرانه در شبکه راه های استان لرستان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان انجام شد و بر این اساس، ۴۰ اکیپ راهداری با ۴۰۰ نفر نیروی راهدار و ۲۸۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در جاده ها مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: حجم زیاد بارش و سیلاب در چند روز گذشته موجب وارد شدن خسارات زیادی به شبکه راه های استان شد به طوری که راه ارتباطی ۲۴۳ روستا مسدود و پل های زیادی در مسیرها آسب دیدند و ۲۸۵ نقطه در مسیر نیز دچار رانش و ریزش شده است.

مقبلی افزود: خوشبختانه در بسیاری از این نقاط با اقدامات بموقع نیروهای پرتلاش راهداری مصالح ریزشی و رانشی از سطح جاده های جمع آوری شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بیشتر مسیرهایی که ریزی و رانش داشتند، بازگشایی شده اند و در حال حاضر، راه ۱۷۵ روستا به دلیل به دلیل آب گرفتگی، ریزش، رانش، تخریب پل و آبراه ها مسدود است.

مقبلی با اعلام این که بیشتر راه های مسدود شده در حاشیه رودخانه کشکان در حوزه شهرستان های نورآباد، پل دختر، الشتر و معمولان قرار دارد، اظهار داشت:به دلیل بالا بودن سطح آب در بستر رودخانه کشکان و تخریب راه های ۲ طرف پل های ارتباطی، امکان عملیات بازگشایی در دو سه روز گذشته وجود نداشت.

وی با اشاره به بکارگیری تمام ماشین آلات برای بازگشایی راه های مسدود شده از امروز گفت:

تمام مسیرهای اصلی و فرعی به جز محور خرم آباد- معمولان- پل دختر باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

مقبلی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده، ماشین آلات راهداری استان های اصفهان، تهران، بوشهر، کرمانشاه، مازندران و زنجان در حال انتقال به استان لرستان هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و جاده ای همچنین از برگزاری نشست ها و جلساتی برای بازگشایی سریع تر راه های استان  لرستان خبر داد و گفت:گروهی از کارشناسان سازمان از امروز، کار بررسی میزان خسارت های سیل را در مسیرها انجام می دهند که بلافاصله پس از برآورد نهایی، نتیجه را به مدیریت بحران استان لرستان و ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام می کنیم.

مقبلی در خصوص اعلام خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های استان لرستان تصریح کرد: این رقم برآورد اولیه است، چرا که سطح آب بالا بوده و امکان بررسی دقیق نبود و رقم اعلام شده، یک تخمین بوده است.

وی اعلام کرد: معتقدیم میزان خسارت به راه های استان لرستان بسیار بیشتر است، شاید میزان خسارت، بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان باشد.

مقبلی همچنین یادآور شد: راه برخی از روستاهای استان لرستان به دلیل آب گرفتگی مسدود شده که با فروکش کردن آب، مسیر بازگشایی می شود. برخی مسیرها به دلیل انشعاب از خرم آباد به پلدختر و تخریب راه های طرفین پل های ارتباطی، مسدود شده اند.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم  که در روزهای آینده، بیشتر راه های روستایی مسدود شده استان لرستان بازگشایی شوند.

کد خبر: ۷٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha