۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
۲۱۰۰ راس دام سبک در دو روستای زلزله زده آذربایجان غربی زیر آوار مانده اند
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۲۱۰۰ راس دام سبک در دو روستای زلزله زده آذربایجان غربی زیر آوار مانده اند

ارومیه- مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۹۰۰ راس دام سبک در روستای کوتان آباد و هزار و ۲۰۰ راس دام سبک در روستای گیرناویک در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی در زیر آوار مانده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، کامیار داهیم ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق زلزله زده بخش قطور و روستاهای اطراف در شهرستان خوی گفت: بنا به گزارش گیری تیم های واکنش سریع و اظهارات ساکنین روستاهای اطراف بخش قطور، تعداد ۹۰۰ راس دام سبک در روستای کوتان آباد و ۱۲۰۰ راس دام سبک در روستای گیرنا ویک در زیر آوار مانده اند .

وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن  منطقه و همچنین برودت هوا و بارندگی ها در روستاهای زلزله زده، کار با دستگاه ها آوار برداری و خارج نمودن لاشه دام ها از زیر آوار بسیار دشوار است.

داهیم افزود: سه اکیپ دامپزشکی از شهرستان خوی و یک اکیپ از شهرستان سلماس اقدام به جمع آوری لاشه ها به تعداد ۶۵ راس دام سبک که در  زیر آوار تلف شده بودند، کرده و دفن بهداشتی و سم پاشی اماکن دامی را انجام داده اند.

وی از انجام عملیات دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور توسط اکیپ های دامپزشکی استان از  ساعات ابتدایی وقوع زلزله خبر داده و می گوید: اکیپ های واکنش سریع و فعال دامپزشکی نیز با حضور به موقع در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی، جمع آوری لاشه ها را آغاز کرده اند که پس از دفن بهداشتی آنها اقدام به سمپاشی کامل نیز کرده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: برای جلوگیری از هر گونه بیماری عفونی در مناطق، خود اهالی نیز باید با اکیپ های دامپزشکی همکاری کنند تا هر چه سریع تر عملیات دفن بهداشتی لاشه های احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه های نگهداری دام به اتمام برسد.

کد خبر: ۷٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha