۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
برگزاری نمایشگاه مجازی در دوران کرونا راهگشای فعالان اقتصادی است
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

برگزاری نمایشگاه مجازی در دوران کرونا راهگشای فعالان اقتصادی است

نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد بین برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه مجازی و تشکل‌های مختلف گفت:‌ شیوع ویروس کرونا به روندهایی که به انجام امور بر بستر فضای مجازی منتهی شده، سرعت بالایی بخشیده است و فعالیت های اقتصادی نیز باید در همین محیط پیش رود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ضمن استقبال از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران با اشاره به تجربیات سایر کشورها و انواع کسب وکارهایی که در محیط مجازی به موفقیت های بالایی دست پیدا کردند، استفاده از این ظرفیت را برای روزهای کرونایی که سطح روابط بین فعالان اقتصادی به حداقل رسیده است، ضروری و راهگشا دانست.

سیدرضا نورانی، اظهار کرد:‌ در اوضاع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها بر بستر فضای فناورانه انجام می‌شود و برگزاری نخستین نمایشگاه‌ مجازی ایران به عنوان یک جایگزین برای نمایشگاه‌های فیزیکی، می‌تواند یاری‌رسان فعالان اقتصادی در معرفی کالاها و محصولات خود به ذی‌نفعان باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد:‌ اکنون بسیاری از وبینارها در مباحث علمی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی به صورت آنلاین برگزار می شود و سهم بیشتری از فروش‌ها نیز به سمت فروش‌های الکترونیکی پیش رفته و همه این‌ها دستاوردهایی است که فرار از شرایط کرونا برای برقراری ارتباط میان افراد به وجود آورده است.

نورانی گفت: شیوع ویروس کرونا به روندهایی که به انجام امور بر بستر فضای مجازی منتهی شده بود، سرعت بالایی بخشیده است.

او  با اشاره به برگزاری «نخستین نمایشگاه مجازی ایران» که پنجم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود، ‌ خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با همکاری اتاق‌های ایران و تهران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود و به طور قطع با استقبال تشکل‌ها مواجه خواهد شد، چراکه امروزه یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی و معرفی محصولات، حضور در نمایشگاه‌های مجازی است.

او با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد بین برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی و تشکل‌های مختلف ادامه داد:‌ تشکل‌ها نیز از برگزاری نمایشگاه مجازی استقبال می‌کنند و انجمن ملی ارگانیک ایران و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران نیز ضمن استقبال و حمایت از برگزاری این رویداد مهم ملی، برای افزایش مشارکت اعضای این اتحادیه و انجمن در برگزاری بهتر نمایشگاه مجازی فعالیت خواهند کرد.

نورانی خاطرنشان کرد: شرایط کسب و کارها با هم متفاوت است و برخی از آنها ممکن است آشنایی چندانی به نحوه بازاریابی و فعالیت در فضاهای فناورانه نداشته باشند به همین دلیل در ابتدای مسیر هستیم؛ اما به مرور حرکت‌ها در آن با شتاب خواهد بود و کسب وکارها برای بقا ‌و حیات خود باید به آن بپوندند. بنابراین برگزاری نمایشگاه مجازی نیز همین موضوع را دنبال می‌کند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به موفقیت نمایشگاه کتاب و فروشگاه‌های آنلاین خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌های برگزاری نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که برای مشارکت‌کنندگان و مخاطبان جذابیت‌های لازم را داشته باشد و در نظر گرفتن امتیازاتی برای مخاطبان، بازدهی برگزاری این نمایشگاه را افزایش خواهد داد.

نورانی خاطرنشان کرد:‌ تخفیف‌های اعلامی باید به گونه‌ای باشد که تشکل‌ها حضور جمعی در «نخستین نمایشگاه مجازی» داشته باشند.

او با تاکید برلزوم برنامه‌ریزی برای افزایش میزان بازدید مخاطبان از نخستین نمایشگاه مجازی ایران، افزود:‌ فعالان اقتصادی یک سال و نیم است از فضای واقعی دور هستند و علاوه بر میزان مشارکت فعالان اقتصادی و تشکل‌ها باید مخاطبان نیز به خوبی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شوند تا بتوانند دستاوردها و اهداف نمایشگاهی را برآورده کنند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران خاطرنشان کرد:‌ بیشتر تولیدکنندگان در حوزه کشاورزی در سایر استان‌ها و روستاها مستقر هستند و باید  فرآیندی تعریف شود تا دسترسی آنها به این نمایشگاه به ارحتی انجام شود. اگرچه افق روشنی در این مسیر ترسیم می‌کنیم اما نیاز است بر اساس تجربه های دیگر کشورها، راهکارها و تسهیلات ویژه‌ای در این رابطه در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۷۰٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha