۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
دعوت مردم به بورس از طرف دولت تصمیم اشتباهی بود
کارشناس بازار سرمایه:

دعوت مردم به بورس از طرف دولت تصمیم اشتباهی بود

فلاح، مدیرکل سابق روابط عمومی سازمان بورس درمورد ریزش بازار بورس و دخالت های دولت گفت: رفتن رئیس قبلی سازمان بورس به این معنا نبود که بورس عملکرد موفقی نداشت.

به گزارش بازار، یاسر فلاح، مدیرکل سابق روابط عمومی سازمان بورس درمورد ریزش بازار بورس و دخالت های دولت گفت: رفتن رئیس قبلی سازمان بورس به این معنا نبود که بورس عملکرد موفقی نداشت.

وی افزود: با روانه شدن حجم بسیار زیادی از نقدینگی ها به سمت این بازار در دی و بهمن ۹۸، شرایط طوری شد که پیشران رشد بورس در اقتصاد کشور نقدینگی و عامل پول قرار گرفت و هیچ نوع عامل بنیادی در رشد بورس در آن تاریخ دخالت نداشت.

کارشناس و پژوهشگر علوم مالی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بورس فارغ از همه عوامل تحریمی و کرونایی شروع به رشد کرده بود عده ای معتقد بودند که نباید با کاهش دامنه نوسانات بورس جلوی رشد غیرمنطقی بازار گرفته شود درحالیکه با این کار می توانستیم در طول یک سال شاهد رشد این بازار باشیم.

فلاح دعوت مردم به بورس از طرف دولت را تصمیم اشتباهی خواند و گفت: سازمان بورس در این مورد هیچ دعوتی از مردم نکرد اما جذابیت و بازدهی عجیب و غریب بورس در چهار ماهه اول سال ۹۹ باعث شد خیلی ها به سرمایه گذاری در بورس تشویق شوند.

وی متذکر شد: سوال ما این است که چرا وقتی رئیس جمهور در این شرایط کرونایی از مردم درخواست می کند که به شمال مسافرت نکنند اما کسی گوش نمی دهد و مردم حرف دولت را فقط در مورد بورس عمل کردند!؟

مدیرکل سابق روابط عمومی سازمان بورس گفت: این بازار مملو از ریسک های مختلف است و افرادی هم که وارد این بازار می شوند باید تعالیم حرفه ای ببینند.

فلاح درمورد استعفای رئیس سازمان بورس گفت: با تغییر افراد اتفاقی نخواهد افتاد ما باید افراد را به سمت سرمایه گذاری غیرمستقیم سوق دهیم و خرید و فروش مستقیم سهام از طریق شرکت های سبدگردان و افراد متخصص انجام شود.

کد خبر: ۶۹٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha