۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
صرفه جویی ۱۰ هزار یورویی با بومی‌سازی هر خودروی تجاری
مدیرعامل شرکت بهمن دیزل عنوان کرد

صرفه جویی ۱۰ هزار یورویی با بومی‌سازی هر خودروی تجاری

محمدی، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل از صرفه جویی ارزی ۱۰ هزار یورویی در ازای داخلی‌سازی هر کامیونت تجاری خبر داد.

به گزارش بازار، محمد محمدی گفت: تولید انواع خودروی شیلر را از مهر ۱۳۹۸ آغاز کردیم که تاکنون داخلی‌سازی آن را به ۵۶ درصد افزایش دادیم، بطوریکه هر میزان افزایش تولید به همان نسبت کاهش ارزبری در پی خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی ما این است که سال آینده بتوانیم ساخت داخل را در این محصول تا ۷۰ درصد افزایش دهیم، تا اگر بدعهدی شرکای خارجی اتفاق افتاد آسیبی متوجه صنعت ما نشود.

محمدی با بیان اینکه بستر خوبی در صنعت قطعه‌سازی خودرو وجود دارد، گفت: تاکنون بسیاری از خودروها با همت قطعه‌سازان، داخلی سازی شده است.

محمد محمدی افزود: از جمله، این داخلی‌سازی‌ها در شاسی و کابین اتفاق افتاده و در قوای محرکه مانند موتور، محورها و گیربکس، نیز، محورها بومی‌سازی شده است و ساخت موتور و گیربکس در دیگر مجموعه‌ها پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر وزارت صنعت بر روی ساخت داخل قوای محرکه برنامه‌ریزی کند، می‌توانیم با یک پلتفرم، نشان‌های تجاری مختلف خودرویی کشور را تولید کنیم که افزایش اشتغال و کاهش ارزبری از نتایج آن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل گفت: اینکه در شرایط تحریم تمام خودروسازان در حال تولید خودرو هستند به واسطه توان قطعه‌سازان است که اگر قرار بود این قطعات از خارج وارد شود دیگر ما به این سطح از توانمندی در ساخت قطعات نمی‌رسیدیم.

کد خبر: ۶۹٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha