۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
رونمایی و بهره برداری از پهپاد سمپاشی در کرج
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج خبر داد:

رونمایی و بهره برداری از پهپاد سمپاشی در کرج

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با رونمایی و بهره برداری از پهپاد سمپاشی در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کرج اسماعیل صارمی گفت: روز یکشنبه با حضور تعدادی از کشاورزان و باغداران منطقه از این پهپاد که توسط یک بهره بردار و با کمک تسهیلات دولتی اقدام به خریداری آن شده بود رونمایی و همزمان دوره آموزشی استفاده کاربران از این سامانه در مزرعه آموزشی پردیس کشاورزی کرج برگزار شد.

صارمی با اشاره به اینکه «پهپاد» در سال های اخیر در حوزه های نظامی، هنری، کشاورزی و غیره تاثیر و کاربرد موثری داشته، افزود: سمپاشی زمین های زراعی از اصلی ترین کاربرد پهپاد در کشاورزی است که عمر زیادی در کشاورزی کشور ندارد اما روند رو به رشد این خدمت قابل قبول بوده و با استقبال بهره برداران مواجه شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از پهباد برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری ها کاربرد داشته و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس وی با سموم شیمیایی، عدم ورود دستگاهها و ادوات سنگین به مزرعه برای پیشگیری از فشردگی خاک و غیره می شود و در عین حال هزینه عملیات کشاورزی را کاهش داده و باعث دقت در سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم و تسریع کار می شود و نهایتا به ما اجازه می دهد به مساحت بیشتری از زمین و در زمانی کمتر رسیدگی نماییم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج افزود: تجزیه و تحلیل خاک مزرعه، دسترسی از راه دور به مزارع برای کنترل امراض و آفات، برنامه ریزی الگوی کاشت بذر، کاشت بذر با شلیک پهپاد، آبیاری با پهپادهای آبپاش، نظارت بر فرایند کاشت تا برداشت و ارزیابی سلامت محصول و در کل مدیریت بهینه مزرعه از دیگر مزایای این پهپادها هستند.

صارمی افزود: اگرچه هزینه بالای خرید و نیاز به تعداد بیشتر آن در مزارع بزرگ، وابستگی آن به شرایط جوی و عدم آشنایی کشاورزان با کاربری آن از دلایل عدم استفاده از این ادوات مفید است اما مزایای آن بیشتر و ارزشمندتر از دشواری های کار با آن است و کاربری آنها چندان دشوار نیست و در درازمدت هزینه خریدش هم به کشاورز برمی گردد. همچنین با افزایش تقاضا پیش بینی می شود قیمت پهپاد ها و تجهیزات همراه آن ها در آینده کاهش یابد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ناگزیر به استفاده از پهپادهای کشاورزی برای مقابله با چالش های بیشمار این حوزه خواهیم بود و بدون شک پهپادهای کشاورزی علیرغم گرم شدن کره زمین، بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، در حالی که همزمان تأثیرات مخرب زیست محیطیِ صنعت کشاورزی بر کره زمین را کاهش می دهند.

کد خبر: ۶۹٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha