۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مشکل تورم با اصلاح نظام بانکی حل می‌شود
کارشناس مسائل اقتصادی:

مشکل تورم با اصلاح نظام بانکی حل می‌شود

قاسمی، کارشناس مسائل اقتصادی بر این باور است که حل مشکل تورم در ایران کار چندان سختی نیست و فقط کافی است که دولت تصدی گری را رها و نظام بانکی را هم اصلاح کند.

به گزارش بازار، احمد قاسمی، کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان از این رکود ناشی از کرونا بدون هیچ گونه تورمی خارج شد گفت: تأثیر کرونا بر تورم قابل انکار نیست اما زمانی که کرونا هم نبود با مشکل نحوه مدیریت سرمایه و نظام مدیریتی اقتصاد مواجه بودیم.

وی اصلاح سیاست های دولت در حوزه مداخله مستقیم در بخش های سرمایه گذاری و تولید را از راهکارهای این مشکل برشمرد و افزود: ما در شرایط تورمی امروز باید مجموعه ای از فعالیت ها را به صورت همزمان انجام دهیم تا از این اثرات تورمی خارج شویم.

قاسمی مشکلات صادراتی کشور را هم ناشی از نوع سیاست های دولت و تغییرات مستمر این سیاست ها دانست و گفت: این مشکلات در بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه نیز وجود دارد که نمونه آن هم عدم توجه به شاخص های محیطی بر نوسانات سرمایه ای است.

وی بر این باور است که حل مشکل تورم در ایران کار چندان پیچیده و سختی نیست چراکه پتانسیل و قابلیت های خوبی داریم و فقط کافی است که دولت تصدی گری را رها و نظام بانکی را هم اصلاح کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قابلیت ویژه حوزه نفتی برای سرمایه گذاری و تولید محصولات جدید برای صادرات تأکید کرد: دولت برای فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی باید یک تصمیم جدی بگیرد و یک سیاست و قانون ثابت داشته باشد.

ظهور نسل جدید کارآفرینان؛ از دستاوردهای کرونا در اقتصاد ایران
 علی داوری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درمورد اقتصاد پساکرونا گفت: آسیب های کرونا فقط مخصوص کشور ما نبوده و طبق گزارشات جهانی تاب آوری اقتصاد در سطح دنیا کاهش یافته است.

وی افزود: محدودیت های مختلف از جمله تحریم و ساختار کلان اقتصادی ایران، آسیب های ناشی از کرونا را به مراتب تشدید کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه کرونا را صرفاً نباید یک امر منفی دید گفت: کرونا در کنار همه محدودیت هایی که ایجاد کرده اما منجر به شکل گیری فعالیت های کارآفرینانه نیز شده است.

داوری کاهش میزان رشد املاک تجاری نسبت به املاک مسکونی و محدودیت تقاضای خرید از کسبه را از اثرات کرونا بر اقتصاد ایران برشمرد و گفت: دلیل عمده این موضوع این است که کسبه به جای اجاره مکان فیزیکی، در فضای مجازی این کار را انجام می دهند.

وی همچنین افزایش حضور کسب و کارها و فروش کالا در اینستاگرام و ظهور نسل جدیدی از کارآفرینان را نیز از دیگر اثرات کرونایی خواند و افزود: این مدل فروش، تا حدی مشکل خرید و فروش در فضای فیزیکی و حقیقی را جبران کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بر لزوم ارائه آموزش های مختلف و استفاده از تجربیات بین المللی و ورود به این حوزه برای تبدیل تهدیدها به فرصت های جدید تأکید کرد.

کد خبر: ۶۹٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha