۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کارخانه تولید قطعات خودرو در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی؛

کارخانه تولید قطعات خودرو در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توافق شرکت ایران خودرو و حمایت این مجموعه قرار است کارخانه تولید قطعات خودرو در اردبیل راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در نشستی که با همراهی سرمایه‌گذار و مدیرعامل ایران خودرو در تهران داشتیم، قرار شد با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی تولید قطعات خودرو در اردبیل آغاز شود تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه نیز به وجود آید.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار این پروژه در فازهای مختلف این کارخانه بزرگ را که شامل تولید قطعات خودرویی است، آماده بهره‌برداری خواهد کرد تا در سایه فعالیت این مجموعه تولیدی زمینه اشتغال برای بیش از یک‌هزار نفر در شهر اردبیل فراهم آید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در این حوزه می‌تواند علاوه بر توسعه صنعتی استان به رونق اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های اشتغال کمک کند که ما از سرمایه‌گذار این پروژه برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از طریق بانک‌های عامل کمک می‌کنیم تا زمینه راه‌اندازی این مجموعه در کمتر از ۲۰ ماه فراهم آید.

موسوی افزود: مدیرعامل ایران خودرو نیز در این نشست تاکید کرد که کارخانه ایران خودرو به شدت نیازمند تأمین قطعات داخلی و تولید سایر کشورها در مجموعه‌های صنعتی بومی است که در این زمینه استان اردبیل می‌تواند قطعات متعدد کارخانه ایران خودرو را تأمین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار تضمین خرید قطعات از طریق ایران خودرو قرار شد با همکاری بانک‌های عامل منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذار تأمین شود تا در اولین فرصت ما شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه و آغاز احداث کارخانه تولید قطعات در اردبیل باشیم.

موسوی، اردبیل را استان محروم از توسعه صنعتی در بخش‌های دولتی اعلام کرد و ادامه داد: ما نه تنها استان کمتر توسعه یافته هستیم بلکه از قبل توسعه صنعتی در سال‌های گذشته بی‌نصیب ماندیم و مردم این استان نتوانستند از ثمرات و فواید کارخانه‌های بزرگ خودرویی، آهن، فولاد و صنایع تبدیلی و تکمیلی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رویکرد ما در این دوره از نمایندگی مردم در مجلس بر این است تا شرکت‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ را نظیر شستا، ایران خودرو، سایپا و سایر مجموعه‌ها به اردبیل سوق دهیم تا در سایه این سرمایه‌گذاری‌های صنعتی، ‌تولیدی فرصت تحول اقتصادی و اشتغال نیز در منطقه به وجود آید.

کد خبر: ۶۹٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha