۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
پرواز «ساری- آکتائو» با هواپیماهای کوچک دایر می شود
استاندار مازندران:

پرواز «ساری- آکتائو» با هواپیماهای کوچک دایر می شود

ساری- استاندار مازندران گفت: پرواز مستقیم «ساری - آکتائو» با هواپیماهای کوچک توسط ایرلاین پارس ایر در فرودگاه ساری برقرار می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی خصوصی که در سالن استانداری برگزار شد، بر لزوم تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی و هوایی برای تجارت با کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: در این راستا، پرواز مستقیم «ساری - آکتائو» ایجاد می شود.

وی با با اظهار اینکه این پرواز با شرکت هواپیمایی پارس ایر دایر می شود، از موافقت اولیه برای خرید ۵۰ درصد ظرفیت صندلی این پرواز خبر داد و گفت: این پرواز با هواپیمای کوچک انجام می شود.

وی توسعه و تجهیز حمل و نقل دریایی و هوایی در استان را امری مهم برشمرد و با اشاره به وجود سه بندر فعال در استان گفت: نبود کانتینرهای کشتیرانی از جمله دغدغه ها و مشکلات در حوزه خزر به شمار می رود که باید این دغدغه تجار برطرف شود.

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت تجهیزات و زیرساخت های حمل و نقل دریایی در بخش گمرکات و بنادر استان خواهان برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای آسیای میانه و خزری شد.

حسین زادگان پیوستن ایران به تعرفه ترجیهی اوراسیا را فرصتی مناسب برای توسعه صادرات بیان کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن چهار پایانه صادراتی یادآور شد: تکمیل این پایانه به توسعه صادرات کالاها در استان شتاب خواهد بخشید.

کد خبر: ۶۹٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha