۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
تعریف پروژه و آماده‌سازی زمین برای ۱۲ هزار متقاضی مسکن ملی
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد

تعریف پروژه و آماده‌سازی زمین برای ۱۲ هزار متقاضی مسکن ملی

حق‌شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از رایزنی بنیاد با سازمان ملی زمین و مسکن برای رفع مشکلات تامین اراضی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد خبر داد و گفت: برای حدود ۱۲ هزار واحد آماده‌سازی زمین و پروژه تعریف شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تازه‌ترین وضعیت تامین زمین و همچنین احداث واحدهای مسکن ملی را در شهرهای کوچک و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن به تعداد پذیرفته‌شدگان افزوده است، گفت: در یک‌ماه گذشته تعداد فاقد زمین ۱۳ هزار واحد بود که با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن این تعداد به ۱۰ هزار نفر رسید. مجددا که اجازه ثبت‌نام و افزایش منابع مالی و پرداخت را برای مرحله سوم دادند، رقم پذیرفته‌شدگان واجدشرایط که برای آنها تامین زمین انجام نشده است به ۱۲ هزار واحد افزایش یافت.

حق‌شناس تاکید کرد: به منظور رفع مشکلات تامین اراضی پذیرفته‌شدگان واجد شرایط، جلسه‌ای با مهندس مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد. در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، استان به استان برای افراد پذیرفته شده واجد شرایط تامین زمین انجام شود.

وی توضیح داد: هم‌اکنون برای ۵ هزار و ۸۰۰ واحد در حال آماده‌سازی زمین هستیم و برای ۶ هزار واحد نیز پروژه تعریف شده است. بنیاد به تعداد اراضی که دریافت کرده و همچنین واریز وجوه اولیه متقاضیان کار را در حال انجام دارد.

گفتنی است، سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد است. طرح اقدام ملی مسکن در مجموع ۴۰۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری و با مشارکت مردمی و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای تحت‌مسئولیت بنیاد و توسط بنیاد مسکن اجرایی و عملیاتی، خواهد شد.

کد خبر: ۶۹٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha