۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
توفان آرامش مشهد را به هم‌ریخت
بازار گزارش می‌دهد؛

توفان آرامش مشهد را به هم‌ریخت

مشهد- باد شدید که با سرعت افزون بر ۷۰ کیلومتر از روز پنجشنبه در کلان‌شهر مشهد وزیدن گرفت اگرچه موجب رهایی شهروندان از غلظت آلاینده ها و آلودگی هوا شد اما خسارات بسیاری را در سطح این شهر بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار بازار در پی وزش باد شدید و تغییرات جوی در مشهد کیفیت هوای روز جمعه این کلان‌شهر در وضعیت پاک قرار گرفت و میانگین شاخص کیفیت هوای این کلان‌شهر را به ۳۷ ای.کیو.آی رساند اما شدت توفان موجب تخریب بسیاری از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و هم‌چنین فروریختن برخی از دیوارهای سست در شهر و هم‌چنین خارج از شهر شد.

توفان ۱۳۶ حادثه آفرید
بنا بر گزارش شهرداری مشهد وزش شدید باد و توفان در این کلان‌شهر از ظهر پنجشنبه تا روز جمعه منجر به وقوع ۱۳۶ حادثه و عملیات امدادرسانی توسط آتش‌نشانان شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این رابطه بابیان اینکه از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه دوم لغایت ۸ صبح امروز جمعه سوم، بهمن‌ماه سال جاری از مجموع عملیات انجام‌شده در حوزه امداد و نجات و اطفای حریق کارکنان مستقر در بیش از ۵۰ ایستگاه آتش‌نشانی مشهد ۱۳۶ مأموریت مرتبط با وزش باد شدید از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد اظهار کرد: در این راستا آتش‌نشانان و نجات گران ایستگاه‌های مختلف نسبت به امدادرسانی به شهروندان اقدام کردند.

آتش پاد مسعود ظهوریان بابیان این مطلب، اظهار کرد: این حوادث شامل ایمن‌سازی دیوار خطری ۲۲ مورد، اسکلت خطری ساختمان ۳۵ مورد، بازدید ساختمان خطری ۹ مورد، احتمال سقوط اجسام، نمای خطری و معلق بودن اجسام ۴۴ مورد، سقوط درخت روی کابل برق، خودرو و دیوار منازل ۲۶ مورد بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت آتش‌نشانان چندین مأموریت در خصوص نجات افراد محبوس شده از داخل آسانسور به دلیل قطع برق در اقصی نقاط شهر مشهد را نیز انجام دادند.

ظهوریان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حوادث که به‌صورت پراکنده در تمام نقاط شهر رخ‌داده تلفات یا خسارات جانی در پی نداشت.

ایمن سازی خطرات احتمالی
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز بابیان اینکه شکسته شدن تاج و سقوط بیش از ۵۵ اصله درخت در مناطق مختلف مشهد ازجمله حوادث ناشی از وزش باد شدید بود اظهار کرد: در این راستا بلافاصله با حضور به‌موقع نیروهای فضای سبز نسبت به رفع خطر و جمع‌آوری آن‌ها اقدام شد.

مهدی یعقوبی  بیان کرد: بررسی اسکلت‌های ساختمانی دارای خطر، بازدید از ساختمان‌های ناایمن، بررسی و رفع خطر اجسام معلق و نماهای خطری، سقوط درختان روی دیوار، خودرو و کابل برق ازجمله عملیات انجام‌شده توسط آتش‌نشانان در این راستا بوده است.

معاون شهردار مشهد گفت: بیش از ۶۵۰ نفر نیروی پاکبان به همراه ۴۶ دستگاه خاور، پنج دستگاه جرثقیل، چهار دستگاه بالابر، ۳۹ اکیپ سطوح شیب‌دار، ۶۰ دستگاه خودروی برف‌روب و ۳۲ دستگاه گریدر به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و رفع نواقص در این مدت به حالت آماده‌باش قرار داشتند.

یعقوبی افزود: در حوزه فضای سبز نیز حدود ۳۰۰ نیروی کارگری به همراه سه دستگاه بالابر، ۸۰ دستگاه خودرو و ۸۰ دستگاه اره موتوری به‌صورت آماده‌باش و مشغول فعالیت بودند.

آماده‌باش ستاد مقابله با بحران
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد نیز از آماده‌باش کامل ستاد مقابله با بحران شهرداری مشهد در پی هشدار نارنجی هواشناسی مشهد خبر داد و گفت: : پیرو هشدار نارنجی هواشناسی استان و جلسه‌ای که روز گذشته در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، بلافاصله پس از برگزاری ساعت ۱۵ روز گذشته، ستاد پیشگیری از بحران شهرداری مشهد تشکیل شد.

وحید اکلملی افزود: در این ستاد تمامی نمایندگان بحران شهرداری مشهد حضور یافته و صورت‌جلسه‌ای مبنی بر آماده‌باش کامل نیروهای خدماتی، مناطق و سازمان‌ها تنظیم و اعلام شد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری بحران شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین نیروهای داوطلبین دوام ثامن نیز از روز گذشته تا به امروز ظهر در بحث رصد کنار همکاران شهرداری قرار گرفتند و موارد خطری ثبت و اخطاریه‌های لازم صادر شد علاوه بر این موارد قابل‌مشاهده نیز رفع خطر شدند.

کد خبر: ۶۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha