۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
رشد جمعیت در شهرهای جدید ۶ برابر کلان‌شهرها است
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

رشد جمعیت در شهرهای جدید ۶ برابر کلان‌شهرها است

بوشهر - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اقبال مردمی برای سکونت در شهرهای جدید، گفت: رشد جمعیت در شهرهای جدید شش برابر کلان‌شهرها است.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب الله طاهرخانی پنجشنبه شب در نشست خبری در سالن مجموعه آفتاب شهر جدید عالی‌شهر بوشهر اظهار داشت: دو رویکرد اساسی را در شهرهای جدید دنبال می‌کنیم که شامل توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و تقویت حمل و نقل ریلی است.

وی از تلاش برای افزایش سرانه فضای ورزشی، توسعه زیرساخت‌های آموزشی، بهبود فضاهای فرهنگی، تقویت مسائل اجتماعی و توسعه زیرساخت‌های هنری در شهرهای جدید خبر داد و اضافه کرد: اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر با خط ریلی از اولویت‌های ما است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: شاهد استقبال خوبی از سوی مردم برای زندگی در شهرهای جدید هستیم و میزان رشد جمعیت در این شهرها شش برابر میزان رشد جمعیت در شهرهای مادر است.

وی با اشاره به اینکه جذابیت‌های خوبی در شهرهای جدید فراهم شده است، افزود: این جذابیت‌ها باعث شده تا بخش خصوصی نیز تمایل بیشتری برای حضور و سرمایه‌گذاری در این شهرها داشته باشند.

طاهرخانی با بیان اینکه بخشی از توسعه زیرساخت‌ها با کمک بخش خصوصی انجام می شود، گفت: با این روال شاهد توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ساخت اماکن درمانی، فضاهای ورزشی و آموزشگاه‌های مختلف در شهرهای جدید هستیم.

وی بهبود و ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید را یک رویکرد مهم دانست و ادامه داد: توسعه فضاهای سبز شهری و فضاهای تفریحی را جدیت دنبال می‌شود و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در این زمینه استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اتصال شهر پرند به تهران و شهر بهارستان به اصفهان از طریق خط ریلی گفت: کار احداث شبکه ریلی شهر جدید گل‌بهار مشهد نیز در دست اقدام است.

کد خبر: ۶۹٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha