۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
چگونه طراحی مرسدس‌ بنز از سایر رقبا به‌روزتر شد

چگونه طراحی مرسدس‌ بنز از سایر رقبا به‌روزتر شد

کانسپت AAVision مرسدس بنز در سال 1996 توانست آغاز گر حرکتی نو در طراحی و تولید خودروهای اس‌یووی لوکس اروپایی محسوب شود و شرکت های خودروسازی این قاره را هم ترغیب به طراحی و معرفی مدل‌های اس‌یووی کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی صاحب نام و سبک مرسدس‌بنز در ژانویه سال ۱۹۹۶ با معرفی خودروی اس‌یووی در قالب کانسپت یا همان مدل AAVision در حقیقت تغییرات گسترده و اساسی در ساختار استراتژی تولیدات خود را به نمایش گذاشت.

مرسدس‌بنز پس از سال‌ها تولید مدل G کلاس که خودرویی بر پایه تفکر طراحی و تولید یک جیپ نظامی که به سفارش ایران بود، تصمیم گرفت با نگرشی نو و به طور جدی وارد بازار اس‌یووی‌ها لوکس شود.

به همین منظور کانسپت AAVision را در سال ۱۹۹۶ رونمایی کرد. این خودرو آغازگر حرکتی نو در طراحی و تولید خودروهای اس‌یووی لوکس اروپایی محسوب می شود؛ چراکه به فاصله‌ای نه چندان طولانی دیگر شرکت های خودروسازی اروپایی نیز دست به‌ کار برای طراحی و معرفی مدل‌های اس‌یووی شدند.

مرسدس‌بنز ابتدا صرفا بازار آمریکا را مدنظر داشت، زیرا مشتریان آمریکایی از دیرباز طرفدار خودروهای اس‌یووی بودند اما در مدت زمانی نه چندان طولانی، اروپایی‌ها نیز به سوی خرید خودروهای اس‌یووی‌ روی آوردند.

تا آنجا که امروزه و در سال ۲۰۲۱، آمار فروش انواع مدل‌های کراس‌اوور و اس‌یووی خودروسازان اروپایی، آسیایی و آمریکایی رشدی عجیب پیدا کرده و بسیاری از مدل‌های سدان و کوپه جای خود را به این کلاس خودرو داده‌اند.

کد خبر: ۶۸٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha