۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
«ب‌ام‌و موتورراد» بهترین موتورسیکلت برقی را می‌سازد
مسیر درخشان الکتریکی برای باواریایی‌ها!

«ب‌ام‌و موتورراد» بهترین موتورسیکلت برقی را می‌سازد

Definition CE ۰۴ اسکوتر جدید شرکت خودروسازی ب‌ام‌و موتورراد محصولی برای به نمایش گذاشتن آینده الکتریکی صنعت موتورسیکلت است.

بازار؛ گروه خودرو: اوایل ماه نوامبر سال جاری بود که شرکت خودروسازی ب‌ام‌و موتورراد از محصول الکتریکی جدید که برپایه یک اسکوتر است، رونمایی کرد. این اسکوتر جدید و نوین باواریایی‌ها با نام Definition CE ۰۴ شناخته می‌شود، اگرچه این یک نمونه پیش تولید یا نمونه اولیه پروتوتایپ است، اما محصولی برای به نمایش گذاشتن آینده الکتریکی صنعت موتورسیکلت است.

با نگاهی به Definition CE ۰۴ می‌توان ساده بودن و البته طراحی نوین طراحان ب‌ام‌و را به خوبی در آن حس کرد؛ چرا که به صورت کلی بدنه این اسکوتر جذاب الکتریکی را فلاپ‌های الحاقی تشکیل می‌دهند که با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در آن و رنگ‌آمیزی باکیفیت بسیار مجذوب کننده به نظر می‌رسد.

هین‌ریچ می‌گوید: موضوع الکتریکی بودن، محرک اصلی گروه ب‌ام‌و است و ما در استراتژی پایدار خود به طور مداوم به این فناوری اعتماد خواهیم کرد و آن را به ادامه می‌دهیم

طراحان و مهندسان ب‌ام‌و موتورراد بسیار امیدوار به آینده این اسکوتر و توسعه آن هستند که در این باره ادگارهین‌ریچ مدیر طراحی ب‌ام‌و موتورراد می‌گوید: موضوع الکتریکی بودن، محرک اصلی گروه ب‌ام‌و است و ما در استراتژی پایدار خود به طور مداوم به این فناوری اعتماد خواهیم کرد و آن را به ادامه می‌دهیم.

وی می افزاید: پیشرانه‌های الکتریکی مساله‌ای مهم برای تیم مهندسی ب‌ام‌و موتورراد است تا یک وسیله نقلیه شهری منطبق بر نیازهای کاربران را به تولید برسانیم. از سال ۲۰۱۳، ما با اسکوترهای تکامل یافته  BMW C در این زمینه پیشگام بوده و هستیم.

مدیر طراحی ب‌ام‌و موتورراد ادامه می دهد: در حقیقت ب‌ام‌و Definition CE ۰۴ ادامه منطق استراتژی مسیر الکتریکی و پیش نمایش کاملی از یک وسیله نقلیه تولید معاصر و ارائه دهنده یک اسکوتر متفاوت الکتریکی مناسب کاربری روزانه در شهر و تعریف از سطح جدیدی از یک دوچرخ ساده با جذابیت بصری بیشتر است.

 تیم طراحی ب‌ام‌و موتورراد با استفاده از جزئیات دقیق و تناسبات عالی و ضمن یک ظاهر ساده اما جذاب سعی در نمایش یک سبک جدید و متفاوت از یک اسکوتر نوین با قابلیت‌های بسیار برای استفاده روزانه در شهر را دارند.

الکساندر بوکاِن، مدیر ارشد طراحی محصولات ب‌ام‌و موتورراد نیز در مصاحبه‌ای کوتاه با مجله خودرو این چنین بیان می کند: ما موفق شده‌ایم بسیاری از عناصر ابتکاری و جزئیات مفهوم را به درستی و البته به شکل ساده‌ای به مخاطبانمان منتقل کنیم.

بوکاِن بیان می کند: واقعیت این است که پیشرانه الکتریکی، مجموعه پک باتری‌های لیتیوم یونی کامپکت که در سطح زیری اسکوتر جا گرفته به ما این امکان را می‌دهد که یک طرح کاملا متمایز ارائه دهیم

وی اضافه می کند: واقعیت این است که پیشرانه الکتریکی، مجموعه پک باتری‌های لیتیوم یونی کامپکت که در سطح زیری اسکوتر جا گرفته به ما این امکان را می‌دهد که یک طرح کاملا متمایز ارائه دهیم.

مدیر ارشد طراحی محصولات ب‌ام‌و موتورراد ادامه می دهد: ب‌ام‌و Definition CE ۰۴ با توجه به پیکره ساده اما زیبایی محسوس که در آن سعی کردیم از المان‌های استفاده کنیم حس زیبای را به مخاطب القا کند و متفاوت از یک اسکوتر معمولی باشد، به عنوان تعریف جدیدی از یک طرحی که برای عملکردهای ساده، زیبایی شناسی واضح و واقعیت ارتباط دیجیتالی کاربر که امروزه جزو پارامترهای مهم زندگی است، شناخته و آن‌ها را دنبال می‌کند.

وی می افزاید: اگر بخواهم کوتاه و سریع Definition CE ۰۴ را توصیف کنم تنها می‌گویم معماری جدیدی که منجربه انقلابی بصری شده و با بسیاری از المان‌های جدید طراحی روبه‌رو است.

این نقد نسبتا طولانی الکساندر بوکاِن را می‌توان در جزئیات بخش فنی و همچنین یک نمایشگر کاملا هوشمند دیجیتال این اسکوتر جستجو کرد. سازه شاسی و بدنه این دردانه الکتریکی باواریایی، از مواد اولیه شامل آلومینیوم ریخته‌گری شده با فریم‌های از جنس پلاستیک فشرده در جلو و عقب است.

چنین سازه‌ای به راحتی این امکان را فراهم می‌آورد که راندمان را تا حدود ۲۵ درصد بهبود بخشد، ضمن آنکه یک موتورالکتریکی کامپکت با پک باتری‌های قدرتمند لیتیوم-یونی هماهنگ شده تا ۱۲ کیلومتر مسافت را در روز بتواند به راحتی بپیماید.

هرچند که تیم مهندسی ب‌ام‌و موتورراد به این مورد خوشبین هستند که به زودی این اسکوتر پروتوتایپ را به خط تولید می‌آوردند و امکان ارتقا بخشیدن مسافت آن تا ۵۵ کیلومتر نیز وجود دارد. اما از طرفی برای رفاه هرچه بیشتر راکب از سیستم تعلیق مونوشوک با دامپر(کمک فنر) قابل تنظیم به تولید خواهد رسید.

همچنین یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند و سیستم ارتباط سریع کاربر ب‌ام‌و در کنار آن یک خروجی USB و AUX نیز تعبیه شده تا تمام نیازهای مشتریان را مرتفع سازد.

کد خبر: ۶۸٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha