۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
ایجاد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تا غرف
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی خبر داد:

ایجاد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تا غرف

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به ظرفیت بالای شبکه و امکان عرضه بیشتر محصولات در غرف‌ و برنامه‌ریزی و آینـده‌محوری در شـبکه، به زودی شاهد زنجیره توانمند عرضه محصولات از مزرعه تا غرف در راستای حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان و حذف واسطه‌ها خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر حسین شیرزاد درباره میزان عرضه محصولات کشاورزی در غرف اظهار داشت: در برنامه پیشنهادی مصوب سال جاری عرضه مقدار ۱۴۰ هزار و ۲۲۰ تن محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده و حجم عملیات نه ماهه به مقـدار ۱۱۱ هزار و ۶۱۱ تن صورت پذیرفته است. در این راستا استان کرمان با مقدار عرضه ۱۹ هزار و ۹۷۳ تن بیشترین و استان مرکزی با ۱۴۴ تن کمترین میزان عرضه را داشته است.

وی افزود: استان‌های کرمان، زنجان، خراسان رضوی و بوشهر با عرضه بیش از۱۰ هزار تن و در مجموع مقدار ۶۲ هزار و ۲۶۴ تن (۵۶ درصد) و مابقی اسـتان‌ها به مقدار ۴۹ هزار و ۳۴۶ تن (۴۴ درصد) عرضه محصولات کشـاورزی در غرف را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها نیز گفت: از تعداد ۱۷۲ نمایشگاه پیش‌بینی شـده با حضور ۳۰ اسـتان، تاکنون تعداد ۱۶۶ نمایشگاه ایجاد شده است.

به گفته وی، شرکت در نمایشگاه‌ها اثرات ملموسی در متحول سـاختن بینش اقتصادی، تولیدی و شـناسایی محصولات و برقراری ارتباطات با تولیدکنندگان و یا خریداران و همچنین عرضه محصولات تولیدی اسـتان‌ها دارد و از نظر اقتصادی حضور و شرکت تشـکل‌ها در نمایشگاه‌ها باعث رونق بخشیدن به سطح فعالیت‌ها و سودآوری تشکل‌ها خواهد شد.

این مسوول افزود: در زمینه بهره‌برداری از غرف دائمی نیز ۸ استان شامل قزوین با تعداد ۲۸ غرفه، گیلان ۱۰ غرفه، ایلام  ۶ غرفه، آذربایجان شـرقی ۵ غرفه، کرمان ۵ غرفه، تهران ۴ غرفه، فارس ۴ غرفه و سمنان با ۲ غرفه فعالیت داشته‌اند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی غرف دائمی نیز تعداد ۲۰ استان در این زمینه فعالیت داشته‌اند و ۱۷۸ غرفه دائم در سراسر کشور ساماندهی شده‌اند. استان‌های کردستان با ۵۲ غرفه، خوزستان ۲۱ غرفه، سمنان و هرمزگان نیز هر کدام ۱۷ غرفه و گیلان ۱۲ غرفه بیشترین ساماندهی غرف دائمی و ۱۵ استان کمتر از ده مورد ساماندهی غرف را داشته‌اند.

کد خبر: ۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha