۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
زمین مورد نیاز برای ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی در کشور تامین شده است
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

زمین مورد نیاز برای ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی در کشور تامین شده است

همدان - معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پیش بینی ساخت ۱۳۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی در کشور تامین شده است

به گزارش خبرنگار بازار، جواد حق‌شناس ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح مسکن ملی شهرستان نهاوند بابیان اینکه از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی پیش بینی شده برای ساخت در کشور ۱۳۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود، افزود: در راستای اجرای این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران مسئولیت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را بر عهده‌گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تا کنون از سوی این بنیاد زمین مورد نیاز ۶۴ هزار واحد مسکونی تامین شده و ۴۰ هزار نفر از متقاضیان نیز مبلغ۴۰ میلیون تومان اولیه خود را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن ملی ۱۱ هزار واحد نیز به صورت خودمالک هستند که تا کنون پنج هزار نفر از آنها تعیین تکلیف شده‌اند از آغاز نام نویسی از متقاضیان مرحله دوم مسکن ملی خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن مرحله دوم تا کنون در۵۰ شهر کشور زمین مورد نیاز برای متقاضیان شناسایی شده که کار نام نویسی از آنها به زودی آغاز خواهد شد.

حق‌شناس در رابطه با آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در استان همدان نیز افزود: چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی در استان همدان وجود دارد که تا کنون ۹۸۰ نفر از آنها واجدشرایط شناخته شده و ۸۷۲ نفر آنها مبلغ ۴۰ میلیون تومان سهم اولیه خود را واریز کرده اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم تامین مسکن برای اقشار کم درآمد اضافه کرد: در بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد پروژه‌هایی برنامه‌ریزی‌شده که از جمله آن می‌توان احداث ۶ هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم‌درآمد در نظر گرفته شده است.

وی به ضرورت بازآفرینی شهری نیز اشاره کرد و گفت: در چند استان کشور در موضوع بازآفرینی شهری فعالیت‌هایی از سوی این نهاد انجام‌شده به طوری که در این مناطق رویکرد معماری همسان و همگون با محیط دنبال می‌شود و هندسه و مصالح کار نیز متناسب با همان محل تهیه می‌شود.

کد خبر: ۶۸٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha