۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
«فورد» به ۳ میلیون خودرو برای تعویض ایربگ فراخوان می‌دهد

«فورد» به ۳ میلیون خودرو برای تعویض ایربگ فراخوان می‌دهد

شرکت خودروسازی «فورد» به دلیل پارگی در کیسه هوای محصولاتش باید برای ۳ میلیون دستگاه خودرو فراخوان تعویض دهد.

بازار؛ گروه خودرو: سازمان تنظیم کننده ایمنی خودرو ایالات متحده آمریکا، روز گذشته با رد پیشنهاد دومین خودروساز بزرگ این کشور برای پیشگیری از انجام فراخوان کیسه هوا، اعلام کرد: فورد موتور باید ۳ میلیون خودرو مجهز به کیسه های هوا تاکاتا که برای راننده تعبیه و معیوب بوده را فراخوان دهد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها اعلام کرده است، دادخواست‌های ارائه شده توسط فورد و مزدا در سال ۲۰۱۷ برای ممانعت از فراخوان تعویض ایربگ را رد می‌کند. بنابراین ضوروی هست که مزدا فراخوان تعمیر کیسه‌های هوا راننده را برای ۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو اعلام کند. این فراخوان شامل خودروهای تولید سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ این خودروساز است.

این فراخوان درپی نقص عملکرد کیسه هوا ناشی از پارگی در زمان عملکرد و احتمال پرتاب قطعات فلزی منتشر خواهد شد. ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو توسط ۱۹ خودروساز بزرگ در دنیا با چنین مشکلی مواجه و آن‌ها فراخوان را اعلام کرده‌اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها آمریکا بیان کرده که شواهد نشان می دهد که فعال شدن این ایربگ‌ها خطر ایمنی قابل توجهی دارند.

در اوایل ماه جاری میلادی آژانس ایمنی خودرو بیان کرد که حداقل ۱۷ میلیون خودرو به کیسه های هوای تاکاتا مجهز بوده که تاکنون فراخوانی برای تعویض یا سرویس آن اعلام نشده است. فعال شدن کیسه‌های هوا تاکاتا منجربه مرگ ۲۷ نفر در سراسر جهان و ۱۸ نفر در آمریکا شده است.  

شرکت خودروسازی فورد روزگذشته طی واکنش به خبر اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها آمریکا، گفت: پیشتر فراخوان تعویض کیسه‌ های هوا سمت مسافر تولید شده توسط تاکاتا را اعلام و از این جهت درخواست بازپسگیری هشدار این سازمان را داشتیم. این خودروساز توضیحات بیشتر از دلیل این موضوع را بیان نکرده است.

فراخوان فورد برای خودروهای مانند رنجر، اج، لینکلن و فیوژن بوده است. گفتنی است که خودروهای تولید شده توسط مزدا که پلت‌فرم مشترک یا طراحی فورد را دارند، با چنین مشکلی مواجه هستند.

سازمان تنظیم کننده ایمنی خودرو ایالات متحده آمریکا گفته است که فورد باید ظرف ۳۰ روز طی یک برنامه اطلاع رسانی، برنامه‌ای برای تعویض کیسه‌های هوا خودروهایش به مالکان آن ابلاغ کند.

در سال ۲۰۰۶ دو نفر به دلیل پارگی کیسه هول تاکاتا در خودرو فورد رنجر جان خود را از دست دادند، در سال ۲۰۱۷ نیز مجدد مورد مشابه رخ داد که حساسیت نسبت به استفاده از آن را افزایش داده است.

در ماه نوامبر، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا درخواست جنرال موتورز برای پیشگیری از فراخوان ۵.۹ میلیون دستگاه خودرو در آمریکا که مجهز به کیسه هوا تاکاتا بوده را رد کرده است.

این اداره اعلام کرد که جنرال موتورز باید خودروهای اس یو وی و کامیون‌های خود که در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ تولید و به کیسه هوا تاکاتا تجهیز شده را فراخوان تعویض با کیسه هوا شرکت دیگر دهد. هزینه انجام این فراخوان ۱.۲ میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۶۸٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha