۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
نخستین اس یو وی جمع و جور مرسدس بنز چه ویژگی دارد؟

نخستین اس یو وی جمع و جور مرسدس بنز چه ویژگی دارد؟

مرسدس بنز GLB۳۵ AMG کراس‌اوور اسپرت هفت نفره مجهز به یک موتور چهارسیلندر خطی با حجم دو لیتر دارای توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم بوده که توانی معادل ۳۰۲اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۴۰۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودرویی سال ۲۰۱۹ در شانگهای از محصول جدیدش که برپایه اس‌یووی کراس‌اوور طراحی و تولید شده بود، رونمایی کرد. GLB یک کراس‌اوور لاکچری جمع‌وجور است که برپایه پلتفرم MFA۲ شکل گرفته است. طراحان مرسدس‌بنز برای آنکه اس‌یووی ۷نفره لوکس خود را در سگمنت C به بازار عرضه کنند و فضای کافی برای سرنشینان داشته باشد، طول این خودرو کراس‌اوور  ۴۶۳۴میلی‌متر، فاصله محوری ۲۸۲۹میلی‌متر و عرض ۱۸۳۴میلی‌متر این امکان را فراهم آورده تا یک کراس‌اوور ۷ نفره را شکل دهد.

شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز مدل GLB۳۵ AMG را با قیمت ۸۸ هزاردلار به بازار روانه کرده است

باتوجه به اینکه نسخه GLB۳۵ AMG در این مطلب مدنظر ما است، علی‌رغم کاراکتر خشن که به واسطه عضلانی بودن بدنه و به کارگیری از قطعات پلاستیکی حفاظتی چون کاور دور گل‌گیر، باربند، قطعات الحاقی زیر سپرها و رینگ‌ و تایرهای ۲۰ اینچی پیدا کرده است. این موضوع را از یاد نبرید باتوجه به اینکه GLB عضو جدید بلندقامتان مرسدس‌ است اما از استایل چندان خاص و جذابی برخوردار نیست یا به بیان دیگر نباید توقع بیشتری از این مدل مرسدس‌ داشت. از سوی دیگر در کابین این حس مشابه سبک طراحی و استایل و فرم CLA را به بیننده القا می‌کند که فضای جذاب و البته مدرن و لوکس را بیشتر تداعی می‌کند. دو نمایشگر عریض ۱۰.۲۵ اینچی یکی مقابل راننده و دیگری سیستم اطلاعات-سرگرمی است، ضمت آنکه  استفاده از LED های نواری و سقف بزرگ پانوراما کابین دلنشینی برای سرنشینان فراهم آورده است.

چرم آلکانترا، تزئینات کربن و کروم هم از دیگر مواردی است که در کابین GLB۳۵ AMG خودنمایی می‌کند. از آنجایی که این کراس‌اوور اسپرت هفت نفره معرفی می‌شود، بنابراین یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم دو لیتر مجهزبه توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم و احتراق اتاق بهینه‌سازی شده حداکثر توان را به ۳۰۲اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۴۰۰ نیوتون‌متر می‌رساند تا با گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اسپیدشفت با سامانه منحصربه‌فرد فورماتیک چهارچرخ محرک مرسدس‌بنز، این قدرت و گشتاور به دو محور منتقل می‌شود تا وزن ۱۴۴۵کیلوگرم در عرض ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰کیلومتر برساعت دست یابد و تا ۲۵۰کیلومتر برساعت سرعت می‌گیرد. پنج حالت Slippery، Comfort، Sport و Sport Plus و Individual در نظر گرفته شده تا سیستم تعلیق تطبیقی منطبق بر دامپرهای پنوماتیکی می‌تواند سواری قابل تنظیمی را با حالت شخصی سازی را به سرنشینان ارائه دهد.

از مهم‌ترین آپشن‌های GLB۳۵ AMG می‌توان به سیستم پایش نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم تعلیق فعال، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد در ناحیه جلو و عقب، سیستم کمکی پیشرفته رانندگی و سیستم کمکی پارک مبتنی بر پایش بالا تصاویر دوربین‌ها و... اشاره کرد

چراکه در حالت Comfort وضعیت کمک‌فنرها(دامپرها) در حالت استاندارد قرار داشته و باتوجه به فنریت دامپر بهترین حالت سواری و باکیفیت‌ترین به سرنشینان ارائه می‌دهد، اما با فعال‌سازی اسپرت و اسپرت پلاس، طول دامنه حالت ارتعاشی دامپرها کوتاه‌تر شده و سواری را سخت‌تر می‌کند تا با وجود فعال‌سازی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل دینامیکی AMG خودرو در سرعت‌های بالاتر پایداری را بهبود و ایمنی را در سطح بالاتری نگه می‌دارد. سیستم ترمز دیسکی خنک شونده برای چهارچرخ تعبیه شده که در محور جلو دیسک‌های ۳۵۰ در ۳۴ میلی‌متری با کالیپرهای چهارپیستونه و در محور عقب دیسک‌های ۳۳۰در ۲۲ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه، با هماهنگی با سیستم ABS ضدبلوکه، سیستم کنترل کشش پایداری و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل دینامیکی AMG بالاتری ضریب ایمنی را در زمان حرکت در سرعت‌های بالا به ارمغان می‌آورد.

از مهم‌ترین آپشن‌های GLB۳۵ AMG می‌توان به سیستم پایش نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم تعلیق فعال، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد در ناحیه جلو و عقب، سیستم کمکی پیشرفته رانندگی و سیستم کمکی پارک مبتنی بر پایش بالا تصاویر دوربین‌ها و... اشاره کرد. GLB۳۵ AMG با رینگ‌های آلیاژی AMG از سایز ۱۹ تا ۲۱ اینچی قابل نصب است که وقار این کراس‌اوور جمع‌وجور لوکس را دوچندان می‌کند. شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز مدل GLB۳۵ AMG را با قیمت ۸۸ هزاردلار به بازار روانه کرده است.

کد خبر: ۶۸٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha