۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
لزوم نظارت دولت بر گزارش‌های مالی شرکت‌های بورسی
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

لزوم نظارت دولت بر گزارش‌های مالی شرکت‌های بورسی

آدینه وند، کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید کنترل بیشتری در مورد گزارش‌های مالی شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند داشته باشد.

به گزارش بازار، بهزاد خسروی آدینه وند، افزود: یکی از مسائل مهم، حمایت دولت از اشخاص حقوقی از جمله صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری است که این امر می‌تواند ۸۰ درصد ارزش بورس را که در اختیار ۲۵ بنگاه است، کنترل و هدایت کند.

وی گفت: همواره تاکید شده که رشد شاخص‌های بورس، ناشی از سفته بازی بوده است و یکی از دلایل آشفتگی امروز در بازار بورس، از بین رفتن انگیزه جذب نقدینگی در بازارهای موازی و سرازیر شدن نقدینگی به بازار بورس بوده است.

خسروی افزود: رکود و رشد منفی اقتصادی که در حال حاضر در کشور حاکم است و تولید را در رکود نگه داشته، نمی‌تواند بستر رشد سهام را فراهم کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید ما کمتر از ۵۰ درصد است و خود این مسئله و همچنین نرخ خوراک پتروشیمی ها، فولادی ها، فضای روانی، اوراق مشارکت و نرخ مالکانه‌ای که در کشور وجود دارد در آشفتگی این بازار بی تاثیر نبوده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه شاهد عدم اطلاع رسانی شفاف مدیران، دولتمردان، کارشناسان و روزنامه‌های بورسی در یکسال گذشته تا به امروز بوده ایم.

خسروی در خصوص افت و خیز در بازار بورس هم افزود: مردم و سهامداران باید بدانند که ذات بورس همیشه همینطور بوده و این سیر صعودی و نزولی، همواره برقرار بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سطح بین المللی افتاده، در رفع تحریم‌ها و بحث ورود شرکت‌های ایرانی به بازارهای همسایه که دولت در حال حاضر مشغول فعالیت در این حوزه است، می‌تواند در افزایش شاخص بورس اثرگذار باشد.

کد خبر: ۶۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha