۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
«استلانتیس» چهارمین خودروساز دنیا بزودی ساخت خودروهای الکتریکی را آغاز می کند

«استلانتیس» چهارمین خودروساز دنیا بزودی ساخت خودروهای الکتریکی را آغاز می کند

کارلوس تاوارس نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود را به عنوان مدیرعامل استلانتیس فردا برگزار خواهد کرد. استلانتیس امروز در میلان و پاریس، از فردا در نیویورک فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن پس از گذشت یک سال از توافق همکاری، روز گذشته اعلام کردند که استلانتیس چهارمین خودروساز بزرگ دنیا فعالیت خود را برای رقابت با گروه فولکس واگن و تویوتا در ساخت خودروهای الکتریکی آغاز خواهد کرد.

خودروسازان ایتالیایی، آمریکایی و فرانسوی قرار داد ۵۲ میلیارد دلاری را توافق کردن که طی آن سالانه ۸.۱ میلیون دستگاه خودرو را به فروش خواهند رساند. این گروه در سال ۲۰۱۹ توافق ادغام را اعلام کردند و به دلیل شیوع کرونا فعالیت این گروه با تاخیر آغاز شد.

فیات-کرایسلر و پژو- سیتروئن در بیانه‌ای گفتند که همکاری آن‌ها با نام تجاری استلانتیس فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. رئیس استلانتیس کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو-سیتروئن خواهد بود که از امروز در میلان و پاریس، از فردا در نیویورک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.   

منتقدان اکنون توجه خود را معطوف به برنامه ریزی‌های تاوارس برای مقابله با چالش‌های بزرگ این گروه کرده‌اند. کارلوس تاوارس نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود را به عنوان مدیرعامل استلانتیس فردا برگزار خواهد کرد.

گروه فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن گفته‌اند که استلانتیس سالانه ۵ میلیارد یورو معادل ۶.۱ میلیارد دلار کاهش هزینه‌های تولید را در پیش دارند. این موضوع می‌تواند سبب جذابیت برای سرمایه گذاران شود.

مارکو سانتینو، مشاور اولیور وایمن، گفت: انتظار می‌رود تاوارس به زودی برنامه‌های خود را برای فعالیت اعلام کند. وی در ادامه افزود: تاوارس ثابت کرده که بیشتر اهل عمل بوده و تمایل چندانی به سخنرانی ندارد.

مانند تمام خودروسازان جهانی، استلانتیس برای توسعه خودروهای الکتریکی نیاز به سرمایه گذاران میلیاردی دارد. در کنار این موضوع باید اشاره داشت که احیا ثروت‌های این گروه در چین برای رسیدگی به ظرفیت‌های مازاد جز اهمیت‌های اصلی است.

مدیرعامل فیات-کرایسلر، مایک مانلی که به عنوان رئیس کلیدی استلانتیس در آمریکا شمالی است، گفت: ۴۰ درصد از همکاری‌های مورد انتظاراین خودروسازان از اشتراک گذاری سیستم عامل‌ها، سیستم‌های انتقال قدرت و بهینه سازی سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، ۳۵ درصد از پس اندازها و ۷ درصد از هزینه‌های فروش در فعالیت‌های دخیل خواهد بود.  

کد خبر: ۶۸٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha