۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۴
۱۰ نفر از مشهورترین سرمایه گذاران تاریخ+ عکس
سرمایه گذاران جهان از چه روش هایی استفاده کردند؟

۱۰ نفر از مشهورترین سرمایه گذاران تاریخ+ عکس

بزرگترین سرمایه گذاران جهان از روش های مختلف برای موفقیت استفاده کرده اند.

بازار؛ گروه بورس: بزرگترین سرمایه گذاران جهان ثروتهای هنگفتی بدست آورده اند و بسیاری از آنها به میلیونها نفر کمک کرده اند که سود زیادی از سرمایه گذاری بدست آورند و بزرگترین و موفق ترین سرمایه گذاران از همان استراتژیها استفاده نمی کنند، برخی از آنها روش های جدیدی برای سرمایه گذاری ابداع کرده اند، در این گزارش لیستی از ۱۰ سرمایه گذار برتر دنیا و روش معامله گری آنان را به صورت مختصر بیان می کنیم:

۱- بنیامین گراهام
بنجامین گراهام، اقتصاددان و سرمایه گذار انگلیسی، در سال ۱۸۹۴ در ایالات متحده آمریکا متولد شد و در سال ۱۹۷۶ درگذشت. وی نه تنها یک سرمایه گذار بود، بلکه کتابهایی نیز نوشت که بسیاری از سرمایه گذاران اصول و مبانی سرمایه گذاری موفق را از آنها آموختند، از جمله کتاب «سرمایه گذار هوشمند».

بنیامین بیشتر با دو استراتژی سرمایه گذاری شناخته می شود. تجزیه و تحلیل مالی و سرمایه گذاری با ارزش.ماهیت استراتژی سرمایه گذاری ارزشی این است که هر سرمایه گذاری ارزش بسیار بیشتری از آنچه سرمایه گذار پرداخت خواهد کرد. بنیامین به اهمیت تجزیه و تحلیل شرایط شرکت ها اعتقاد داشت و به دنبال شرکت هایی بود که ترازنامه قوی داشته باشند یا بدهی های کمی دارند، یا یک جریان نقدی بزرگ یا حاشیه سود بالاتر از متوسط ‌داشته باشید.

۲- جان تمپلتون
جان تمپلتون، سرمایه گذار و بانکدار انگلیسی-آمریکایی یکی از مهمترین و موفقترین سرمایه گذاران در جهان است و تمپلتون که در سال ۱۹۱۲ متولد شد، به خرید سهام ارزان و فروش آن با قیمت بالا در زمانی دیگر متکی بود. کاری که در زمان رکود انجام داد.

جایی که سهام را با قیمت پایین خریداری کرد و سپس آنها را با قیمت بالاتری فروخت. تمپلتون با سودهای کلان گروهی از موفق ترین و بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری جهان را نیز ایجاد کرد و در سال ۲۰۰۸ درگذشت.

۳- توماس روو پرایس، جونیور
تاجر و سرمایه گذار آمریکایی توماس روو پرایس، پدرخوانده پدربزرگ سرمایه گذاری در رشد است و این استراتژی به معنای سرمایه گذاری در سهام شرکت های کوچک یا نوظهور است که انتظار می رود رشد کنند و سود خود را افزایش دهند.

 او بیشتر بر سرمایه گذاری بلند مدت متمرکز بود و نظم، تحقیق و تداوم مهمترین عواملی بود که به موفقیت وی در طول فعالیت سرمایه گذاری اش کمک کرد.
سرمایه گذاران بزرگ ایران

۴- جان نف
سرمایه گذار آمریکایی جان نف در سال ۱۹۶۴ به "مدیریت Wellington" پیوست و بیش از ۳۰ سال کار کرد و سه صندوق سرمایه گذاری آن را مدیریت کرد. نسبت پایین به درآمد و سودآوری بالا استراتژی وی بود و صندوق ویندزور را به مدت ۳۱ سال مدیریت کرده و به بازده سرمایه گذاری ۱۳.۷ درصد سالانه دست یافت.

۵- جسی لیورمور
سرمایه گذار آمریکایی جسی لیورمور تحصیلات رسمی نداشت ولی یکی از مشهورترین دلالان سهام در جهان است. او از اوایل نوجوانی پیش بینی (گمانه زنی) در بورس را آغاز کرد و هنگامی که ۱۶ ساله بود بیش از هزار دلار سود کسب کرد.

جسی سالها به طور غیرقانونی در بورس اوراق بهادار از طریق شرکت های کارگزاری که مجوز معامله در اوراق بهادار را نداشتند کار می کرد و استراتژی سرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام را دنبال می کرد.

۶- پیتر لینچ

سرمایه گذار آمریکایی پیتر لینچ از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۰ صندوق "Fidelity Magellan" را مدیریت کرد و در این مدت دارایی های این صندوق از ۱۸ میلیون دلار به ۱۴ میلیارد دلار رسید و پیتر در آنچه که می داند و به راحتی می فهمد سرمایه گذاری می کند.

۷- جورج سوروس
جورج سوروس سرمایه گذار مجارستانی آمریکایی (که در ایران بیشتر او به عنوان یک سیاستمدار مداخله گر شناخته می شود)  در تجزیه و تحلیل روند اقتصادی و سهام بسیار عالی بود و در سال ۱۹۷۳ صندوق احتیاطی «سورس فاند منیجر» را تأسیس کرد، که توسعه یافت و در نهایت به صندوق سرمایه گذاری معروف "صندوق کوانتوم" تبدیل شد. جورج این صندوق را به مدت دو دهه مدیریت کرد و سالانه بیش از ۳۰٪ بازدهی کسب کرد. این صندوق دو بار نیز بازدهی بیش از ۱۰۰٪ داشته است. 

۸- وارن بافِت
 سرمایه گذار آمریکایی وارن بافت، رئیس Berkshire Hathaway، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان محسوب می شود.

کسانی که در سال ۱۹۶۵ ده  هزار دلار در Berkshire Hathaway سرمایه گذاری کرده اند، امروز بیش از ۱۶۵ میلیون دلار دارایی دارند و روش سرمایه گذاری بافت به صبر، نظم و ارزش بستگی دارد. استراتژی وارن بافت بر اساس تحلیل بنیادی و هر آنچه برای بنیاد یک سهم مهم است به دست آمده است، دقت وارن بافت در بررسی صورتهای مالی بسیار عجیب است و نکته های که دیگران نمی بینند را او مشاهده می کند، یکی دیگر از استراتژی های موفق وارن بافت این است که زمانی که دیگران می فروشند تو بخر و زمانی که بشدت می خرند بفروش تا بتوانی سودهای کلانی را کسب کنی، ثروت وارن بافت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار ارزیابی می شود که عددی وحشتناک بوده و تقریبا معادل یک سال بودجه کشور ایران است.

۹-جان بوگل
سرمایه گذار آمریکایی جان بوگل در سال ۱۹۷۵ شرکت "Vanguard Group" را با تخصص سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری تاسیس کرد و آن را به یکی از بزرگترین شرکت های حامی صندوق های سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرد. استراتژی جان متکی به سرمایه گذاری منفعل در صندوق های سرمایه گذاری کم هزینه و گردش مالی پایین بود.

۱۰- بیل گروس
برای سرمایه گذار آمریکایی بیل گروس لقب «پادشاه اوراق قرضه» در نظر گرفته شده است. بنیانگذار و مدیر کل شرکت مدیریت سرمایه گذاری پیمکو و تیم وی دارایی هایی با درآمد ثابت با ارزش بیش از ۱.۹۲ تریلیون دلار دارند.

منبع: Investopedia

کد خبر: ۶۸٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha