۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
انتقال آب خلیج فارس به شرکت های بزرگ معدنی از بهار ۹۹
رئیس «ایمیدرو» خبر داد

انتقال آب خلیج فارس به شرکت های بزرگ معدنی از بهار ۹۹

رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه انتقال ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب به استان های یزد و کرمان خبر داد. دکتر غریب پور تصریح کرد: برنامه انتقال آب خلیج فارس به شرکت های گل گهر، چادرملو و مس سرچشمه از بهار سال ۹۹ آغاز می شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، خداداد غریب پور در نشست "بررسی اقدامات و برنامه‌های طرح انتقال آب خلیج فارس به طرح‌های توسعه صنایع معدنی" افزود: عملیات انتقال آب به شرکت‌های گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو به ترتیب در خرداد، شهریور و آذر سال آینده انجام می‌شود.
وی با اشاره به اهداف تعیین شده در اجرای این پروژه ملی، اظهار داشت: تامین آب معادن مس، سنگ آهن و صنایع فولادسازی و جایگزینی با منابع آب زیرزمینی و سطحی در کارخانه‌ها و طرح‌های استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

هدف کلی طرح؛ انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب
رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: هدف کلی طرح شیرین سازی و انتقال آب به میزان ۶۵۰ میلیون متر مکعب در سال است.
غریب پور اعلام کرد: فاز نخست شیرین سازی، حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب در سال است که سالانه ۱۳۰ میلیون متر مکعب آن به استان‌های کرمان و یزد انتقال می‌یابد.
وی افزود: ۵۰ میلیون متر مکعب در سال برای شرب استان هرمزگان خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ظرفیت اجرایی در فازهای ۲ و سه شیرین سازی و انتقال ۴۷۰ میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

غریب پور با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه، عنوان کرد: برآورد کلی سرمایه گذاری شیرین سازی و خط انتقال (با نرخ تسعیر ارز معادل ۱۰ هزار تومان)، ۱۱ هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: در این طرح تاکنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان و ۲۸۰ میلیون یورو هزینه شده است.
وی در خصوص تامین زیرساخت‌های مهم پروژه اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی احداث پست برق پروژه در فاز نخست بیش از ۹۸ درصد بوده است.
بنابر این گزارش، در این نشست محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، جمشید ملارحمان و اردشیر سعدمحمدی مدیران عامل شرکت‌های گل گهر و ملی مس حضور داشتند.
کد خبر: ۶٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha