۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
نصب و راه اندازی ۶۴ سایت تلفن همراه در خراسان شمالی
مدیرکل ارتباطات خراسان شمالی خبر داد:

نصب و راه اندازی ۶۴ سایت تلفن همراه در خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از نصب و راه‌اندازی۶۴ سایت تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: اولویت با روستاهایی است که تحت هیچ گونه پوشش ارتباطی نیستند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: در راستای عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، پروژه راه اندازی سایت‌های جدید تلفن همراه روستایی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و با پیگیری های انجام شده از محل منابع ملی و خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO) تقریبا در ۱۳ ماه گذشته ۶۱ سایت تلفن همراه ایرانسل و سه سایت تلفن همراه اول به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۶۱۵روستا معادل ۸۵ درصد دارای پوشش تلفن همراه و ۵۸۷ روستا معادل ۸۱ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تا پایان سال هم تعدادی از سایتهای جدید به بهره برداری خواهد رسید و اولویت با روستاهایی است که تحت هیچ گونه پوشش ارتباطی نیستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در خصوص وضعیت پوشش روستاهای آغمزار، عشق آباد، شش خانه و گزآباد توابع شهرستان مانه و سملقان گفت: روستاهای آغمزار و عشق آباد تحت پوشش اینترنت ایرانسل و همچنین adsl مخابرات هستند و هر چهار روستای مذکور از پوشش کامل «های وب» نیز برخوردارند و روستاهای شش خانه و گزآباد نیازمند به تقویت پوشش هستند که در دستور کار است.

وی تصریح کرد: اهالی این روستاها به منظور برخورداری از خدمات ۴G «های وب» و تهیه مودم می توانند با شماره  ۱۵۶۵تماس بگیرند.

کد خبر: ۶۷٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha