۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
حضور تولیدات گروه دارویی برکت در ۱۵ کشور؛ برکت پیشتاز در تولید داروهای ضد سرطان، سلول درمانی و ژنوم
طی گفتگو با مدیرعامل گروه دارویی برکت مطرح شد؛

حضور تولیدات گروه دارویی برکت در ۱۵ کشور؛ برکت پیشتاز در تولید داروهای ضد سرطان، سلول درمانی و ژنوم

مرتضوی مدیرعامل گروه دارویی برکت به بازار گفت: گروه دارویی برکت در سه گروه تولیدات انکولوژی، قلبی و عروقی و اعصاب توانسته است با ثبت و صادرات دارو در بیش از ۱۵ کشور حضور موثر و قدرتمند داشته باشد.

بازار؛ گروه صنعت: هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته «ایران فارما» با ۴۲۷ شرکت داخلی و ۲۸۲ شرکت خارجی از ۳۳ کشور با سه محور امید به آینده داروسازی، توسعه زیرساخت ها و تراز تجاری مثبت آغاز به کار کرده است.

در این رویداد، گروه دارویی برکت به عنوان یکی مجموعه های برتر که نسبت به تولید بیشتر نیازهای دارویی کشور در حوزه های عمومی و تخصصی اقدام می کند معرفی و موفق به دریافت لوح تقدیر شد. این گروه به عنوان یکی از گروه توسعه اقتصادی تدبیر با بیش از ۲۰ شرکت تابعه خود از تولید مواد موثره دارویی تا تولید نهایی داروهای عمومی، تخصصی و های تک و حتی پخش دارو اقدام و بخش مهمی از نیاز کشور به تامین دارو را برطرف می کند.

علاوه بر این، شرکت البرز دارو از مجموعه های گروه دارویی برکت نیز هر ساله به عنوان یکی از برترین شرکت های صادر کننده دارو معرفی می شود؛ دستاورد هایی که همگی نشان از تامین نیاز داخلی به همراه تولید صادرات محور با محصولات با کیفیت دارد. در رابطه با حضور گروه دارویی برکت در هشتمین نمایشگاه ایران فارما که با سه محور امید به آینده داروسازی، توسعه زیرساخت ها و تراز مثبت تجاری در حال برگزاری است، علی مرتضوی مدیرعامل گروه دارویی برکت در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* در خصوص حضور گروه دارویی برکت هشتمین دوره نمایشگاه ایران فارما برایمان بگویید؟

گروه دارویی برکت با شرکت های تابعه خود به صورت یک مجموعه کامل در نمایشگاه حضور یافته است و برخی از شرکت های آن همچون البرز دارو، سبحان دارو، سبحان انکولوژی و غیره با محصولات جدیدی در این رویداد حضور پررنگ تری یافته اند.

در بین مجموعه های زیر نظر گروه دارویی برکت شاهد حضور شرکت های فناور با تولیدات های تک هستیم که همچون رویدادهای قبلی ایران فارما محصولات جدیدی را در معرض نمایش قرار داده اند

در بین مجموعه های زیر نظر گروه دارویی برکت شاهد حضور شرکت های فناور با تولیدات های تک هستیم که همچون رویدادهای قبلی ایران فارما محصولات جدیدی را در معرض نمایش قرار داده اند. گروه دارویی برکت در حوزه تولید داروهای عمومی و تخصصی به ویژه داروهای ضد سرطان، داروهای سلول درمانی و ژنوم فعالیت دارد و نیاز کشور به چنین داروهایی را مرتفع می سازد.

حضور تولیدات گروه دارویی برکت در ۱۵ کشور؛ برکت پیشتاز در تولید داروهای ضد سرطان، سلول درمانی و ژنوم

* فکر می کنید هشتمین دوره نمایشگاه ایران فارما علاوه بر معرفی آخرین دستاوردهای حوزه دارویی کشور، چه دستاوردهای دیگری برای گروه دارویی برکت به همراه داشته باشد؟ آیا می توانیم منتظر عقد قراردادهای همکاری و صادرات محور در این رویداد باشیم؟

مهمترین نقش برگزاری ایران فارما می تواند در حوزه صادرات شرکت های شرکت کننده باشد که خوشبختانه در روز نخست برگزاری این رویداد گروه دارویی برکت میزبان بیش از ۹ جلسه صادراتی بوده است. استقبالی که از دستاوردهای گروه به عمل آمده و به طور حتم ثمره مذاکرات امروز آن، ۶ ماه آینده با افزایش درآمدهای ارزی مشخص می شود.

* با این تفاسیر بفرمایید در حال حاضر گروه دارویی برکت با وجود تمام مشکلاتی که طی سال های اخیر بر سر صنعت دارویی کشور سایه انداخته موفق به چه مقدار درآمد ارزی سالانه شده است، همچنین پیش بینی می کنید با توجه به مذاکراتی که در حال انجام است این رقم چقدر رشد داشته باشد؟

در حال حاضر گروه دارویی برکت در حدود هفت میلیون دلار صادرات دارد که پیش بینی می شود این رقم طی سال آینده با توجه به استقبالی که از گروه در نمایشگاه شده و مذاکراتی که در حال انجام است از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور کند.

گروه دارویی برکت با توجه به محصولات با کیفیتی که تولید می کند توانسته در بیش از ۱۵ کشور با ثبت محصولات خود دستاوردهای ارزی قابل توجهی داشته باشد

همچنین گروه دارویی برکت با توجه به محصولات با کیفیتی که تولید می کند توانسته نه تنها در بیش از ۱۵ کشور با ثبت محصولات خود دستاوردهای ارزی قابل توجهی داشته باشد بلکه حضور پر قدرت و موثری هم داشته باشد.

* کشورهای مقصد صادراتی گروه دارویی برکت بیشتر از چه گروه تولیدات استقبال می کنند؟

گروه دارویی برکت به ترتیب بیشتر نسبت به صادرات گروه داروهای انکولوژی، قلبی و عروقی و اعصاب اقدام می کند. همچنین مقاصد صادراتی ما نیز کشورهای حوزه سی آی اس، آمریکای جنوبی، ونزوئلا، نیکاراگوئه و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عراق، لبنان و سوریه است.

حضور تولیدات گروه دارویی برکت در ۱۵ کشور؛ برکت پیشتاز در تولید داروهای ضد سرطان، سلول درمانی و ژنوم

* گروه دارویی برکت امسال به عنوان یکی از شرکت های برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت، به نظر خودتان دلیل این انتخاب و نقطه قوت گروهی که مدیریت آن را بر عهده دارید چیست؟

گروه دارویی برکت طی ۱۰ سال اخیر جدا از تولید داروهای عمومی به حوزه داروهای با تکنولوژی بالا از جمله بایوسیمیلار ورود کرده است. از این رو گروه دارویی فارغ از داروهای عمومی در تولید و تامین داروهای های تک نیز نقش پررنگی در کشور ایفا می کند و دستاوردهای خوبی در حوزه صادرات این داروها هم داشته است که به نظر می رسد یکی از دلایل تقدیر از گروه همین باشد.

به طور کلی در مورد نمایشگاه ایران فارما باید گفت امسال نسبت به دوره های قبلی خیلی پربارتر و پررنگ تر درحال برگزاری است و به اعتقاد بنده در خروجی نمایشگاه نیز می توانیم شاهد بروز اتفاقات بسیار ارزشمندی در حوزه دارویی باشیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha