۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
تسهیلات فروش قسطی تبلت ارزان به ۲ میلیون دانش آموز محروم از آموزش مجازی
در جلسه کارگروه اقتصادی کرونا بررسی شد

تسهیلات فروش قسطی تبلت ارزان به ۲ میلیون دانش آموز محروم از آموزش مجازی

در راستای عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال و ایجاد دسترسی برای دو میلیون دانش آموزی که در شرایط کرونایی از آموزش های مجازی محروم هستند، طرح پیشنهادی پرداخت تسهیلات فروش اقساطی تبلت ارزان قیمت از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در سی و ششمین جلسه کارگروه اقتصادی کرونا که به ریاست نهاوندیان، رئیس کارگروه و معاون  اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی گزارشی اعلام کرد که از ۱۴ میلیون دانش آموز در سراسر کشور، حدود ۲ میلیون دانش آموز به ابزارهای آموزش های اینترنتی و آنلاین مبتنی بر شبکه شاد نظیر موبایل هوشمند و تبلت دسترسی ندارند.

این وزارتخانه پیشنهاد داد که به منظور دسترسی برابر همه دانش آموزان سراسر کشور به آموزش های محازی، تبلت های هوشمند به شیوه «باندلینگ» در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. در طرح باندلینگ برای دانش آموزان، تبلت ارزان قیمت با سیم کارت خاص ویژه هر دانش آموز طراحی شده است.

کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، ضمن استقبال از طرح پیشنهادی پرداخت تسهیلات فروش اقساطی تبلت ارزان قیمت به دانش آموزان محروم از آموزش های مجازی، آن را در راستای ایجاد عدالت و برابری آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال آموزشی و کاهش هزینه های اینترنت در شرایط کرونایی در کشور دانست و مقرر کرد:کمیته ای کارشناسی متشکل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت وزارت تعاون و وزارت کار و رفاه اجتماعی برنامه اجراییجامع نحوه پرداخت تسهیلات فروش قسطی را به جلسه آینده کارگروه اقتصادی کرونا ارائه کنند تا مورد تصویب صورت گیرد.

 همچنین کارگروه در این جلسه موضوع حمایت از مشاغل و کسب و کارها و افزایش قدرت خرید مردم نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقررر شد که راهکارهای جامع عملیاتی و اجرایی آن به کارگروه برای تصویب ارائه شود.
 

کد خبر: ۶۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha