۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان استان فارس
رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی فارس خبر داد

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزان استان فارس

شیراز- رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس از خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سرما زدگی به مزارع و باغات استان فارس خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، نادر محمودی گفت: ظرف یک هفته اخیر، کاهش دما و سرمازدگی به باغ‌های مرکبات شهرستان‌های جنوبی استان شامل فسا، جهرم، خنج، گراش، اوز، داراب، نی ریز، لار، مهر و لامرد بیش از ۷۰۰ میلیاردتومان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش دمای هوا در شهرستان‌های جنویی استان و براساس برآورد انجام شده توسط کارشناسان بیمه، ۵۲۰ میلیارد تومان خسارت به باغ‌های مرکبات شهرستان داراب و ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع سبزی و صیفی شهرستان‌های لار، گراش و خنج وارد کرده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: باغ‌ها و مزارعی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند با ارزیابی توسط کارشناسان خسارت‌های وارده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

محمودی اضافه کرد: متاسفانه بخش عظیمی از باغ‌ها و مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند و کارشناسان با ارزیابی میزان خسارت، به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی و کشور اعلام می‌شود تا در صورت تایید در هیئت دولت و تخصیص اعتبار خسارت وارده به کشاورزان و باغداران پرداخت شود.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد:به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات برخوردار شوند.

کد خبر: ۶۷٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha