۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
وزیر ارتباطات از مصوبه کمیسیون تلفیق انتقاد کرد| در فضای مجازی تولید محتوا باید مردمی باشد نه سازمانی!

وزیر ارتباطات از مصوبه کمیسیون تلفیق انتقاد کرد| در فضای مجازی تولید محتوا باید مردمی باشد نه سازمانی!

آذری جهرمی در اینستاگرام با انتقاد از مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مصوبه برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، راهگشا نیست.

مژده باقری؛ بازار کمیسیون تلفیق مجلس در تصمیم جدید خود و با تدوین مصوبه‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صداوسیما سپرده است. در جلسه  (۲۲دی) کمیسیون مجلس تصمیم گرفت که صداوسیما را به عنوان ناظر محتوا در فضای مجازی انتخاب کنند. مطابق با این مصوبه که باید پس از تصویب در صحن علنی مجلس به تأیید شورای نگهبان هم برسد، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در اختیار سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

این اقدام نه تنها باعث نگرانی برخی تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی شده است بلکه انتقاداتی را به دنبال داشته است زیرا باعث ایجاد انحصار صدا و سیما در کنترل پلتفرم‌های آنلاین بوده است. در حالی که این تصمیم در سالیان گذشته نیز چندین بار مطرح شده بود و هر بار وزارت ارتباطات نسبت به آن واکنش منفی داشته و حتی دو سال پیش وزیر ارتباطات با توییتی نسبت به چنین تصمیمی از سوی مجلس پیشین واکنش منفی واکنش منفی نشان داده بود. اکنون نیز آذری جهرمی با انتقاد از این تصمیم در اینستاگرام نوشته است: « مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی راهگشا نیست. در فضای مجازی، تولید محتوا باید مردمی باشد و نه سازمانی.»

وزیر ارتباطات افزود: «از تولیدات مردمی حمایت کنیم. نه از تولیدات صدا و سیمایی برای مردم. آزموده را آزمودن خطاست.»

کد خبر: ۶۷٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha