۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ثبت اطلاعات قطعات و لوازم یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت الزامی است
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

ثبت اطلاعات قطعات و لوازم یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت الزامی است

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ثبت اطلاعات قطعات و لوازم یدکی خودرو برای دریافت شناسه کالا در سامانه جامع تجارت الزام دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده روز پنج شنبه با بیان اینکه براساس ابلاغیه وزارت صمت این گروه کالایی باید جهت دریافت شناسه کالا و شناسه رهگیری اقدام کند، اظهار کرد: در سطح واردات و واحدهای تولیدی حداکثر مهلت اجرایی این موضوع ۱۵ بهمن ماه می باشد و آخرین مهلت اجرایی در سطح عرضه نیز اواسط اردیبهشت سال آینده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی و ضرورت توجه به تولید و عرضه کالاهای با کیفیت و استاندارد برای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و همچنین اشتغال پایدار فعالان این حوزه، رصد و پایش اطلاعات تولید و عرضه با جدیت دنبال می شود.

رئیس سازمان صمت استان بر مبارزه با تولید و عرضه محصولات بی کیفیت و قاچاق تأکید کرد و گفت : از طریق ثبت اطلاعات قطعات و لوازم یدکی در سامانه یادشده قابلیت شناسایی و ردیابی کالا میسر خواهد شد .

وی همکاری و تعامل هرچه بیشتر اتاق اصناف ، خانه صنعت ، انجمن و اتحادیه مربوطه را در اطلاع رسانی و عملیاتی شدن ابلاغیه وزارت صمت در خصوص قطعات و لوازم یدکی مهم دانست و افزود : فعالین این بخش باید بعد از اخذ شناسه کالا از سامانه جامع تجارت، نسبت به اخذ شناسه گارانتی از سامانه جامع گارانتی اقدام کنند.

امین زاده اظهار کرد: عرضه کالای بدون گارانتی تخلف بوده و همچنین کالاهایی که براساس اطلاعات استعلامی در سامانه جامع تجارت ثبت نشده باشند مشمول کالای قاچاق خواهند بود.

وی تأکید کرد : حرکت در مسیر شفاف سازی ، استفاده از سامانه ها و رصد سیستمی تنها راه نجات جامعه از چندقیمتی و عرضه کالاهای بی کیفیت بوده و پاسخگویی به مردم و مصرف کنندگان تکلیفی مهم و اساسی است.

کد خبر: ۶۷٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha