۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
معرفی لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Gen ۲

معرفی لپ تاپ لنوو ThinkBook Plus Gen ۲

ThinkBook Plus Gen ۲ از دو نمایشگر بهره می برد و با یک تراشه پرسرعت اینتل مجهز شده است؛ این نوت بوک از قلم لنوو پشتیبانی می کند و همانند یک کتابخوان الکترونیکی عمل خواهد کرد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سال گذشته شرکت لنوو اولین نسل لپ تاپ های « ThinkBook Plus »را معرفی کرد که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت، این لپ‌تاپ به صفحه‌ نمایش E Ink مجهز بود و به کاربران اجازه می‌داد روی آن یادداشت بنویسند یا کتاب الکترونیکی بخوانند؛ امسال نیز دومین نسل این خانواده پر قدرت را به بازار روانه کرد. به‌ گزارش «Gizmochina»،  این لپ‌تاپ  ThinkBook Plus Gen ۲ نام دارد که در مقایسه‌ با مدل اصلی، یعنی ThinkBook Plus، از صفحه‌ نمایش E Ink بزرگ‌تر با نرخ نوسازی سریع‌تر و وضوح تصویر بیشتر برخوردار است.

دارای یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی WQXGA (۲۵۶۰ * ۱۶۰۰ پیکسلی)   بوده و  از چند ویژگی لمسی هم‌زمان و قلم  الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. صفحه‌ نمایش اصلی این لپ‌تاپ  از نوع IPS با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و ۴۰۰ نیت روشنایی است؛ نسبت صفحه نمایش به بدنه ۶۸% درصد می باشد

بدنه این نوت بوک از آلومینیوم آنودایز شده، منیزیم و تا حدودی شیشه ساخته شده است و با ابعاد ۲۹۸*۲۰۹*۱۳؛   ۱.۳۰ کیلو گرم وزن دارد؛ یک صفحه کلید چند منظوره  با نور پس زمینه در اندازه کامل با کلیدهای گرم VoIP، صفحه لمسی  یک تکه و لولای ۱۸۰ درجه، ساختار منحصر به فردی را به ارمغان آورده است. همچنین،   ThinkBook Plus Gen۲ دارای یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی WQXGA (۲۵۶۰ * ۱۶۰۰ پیکسلی)   بوده و  از چند ویژگی لمسی هم‌زمان و قلم  الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. صفحه‌ نمایش اصلی این لپ‌تاپ  از نوع IPS با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و ۴۰۰ نیت روشنایی است؛ نسبت صفحه نمایش به بدنه ۶۸% درصد می باشد.

گفتنی است،   لپ تاپ تینک بوک پلاس جین ۲  با داشتن دو نمایشگر سیستمی چندکاره محسوب می شود که  به لطف صفحه ی لمسی دوم می‌توانید ایمیل‌های خود را چک کنید، پیام‌های شبکه های اجتماعی را دریافت نمایید و بسیاری از نوتفیکشن های مرتبط با فعالیت‌های دیگری را مشاهده کنید.

به طور کلی نمایشگر دوم به کاربران اجازه می دهد در مدت زمان کوتاهی به اطلاعات مرتبط با نوتفیکشن دسترسی داشته باشند. در واقع با استفاده از صفحه ی تاچ، دیگر نیازی نیست در مکان‌های عمومی لپ تاپتان را باز کنید و دنبال فضای خاصی برای استفاده از سیستم بگردید. البته  با صفحه لمسی پشت دستگاه نمی‌توان به ایمیل‌هایتان جواب داد یا قرارهای کاری و موارد برنامه‌ریزی شده در تقویم را تغییر داد، و  تنها قادر هستید آن‌ها را مشاهده نمایید.

این نوت بوک نیز از  Windows Kindle پشتیبانی می کند و کاربران قادر هستند از نمایشگر E Ink به عنوان یک کتابخوان  استفاده کنند. مطمئنا این لپ‌تاپ یک فرم ایده‌آل برای مطالعه کتاب را ارایه نمی‌دهد اما بازهم گزینه بهتری به نسبت خواندن کتاب در نمایشگر لپ‌تاپ است

ناگفته نماند لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen ۲ به نسل ۱۱ پردازنده‌های اینتل مجهز شده و  ۱۶ گیگابایت رم LPDDR۴x دارد و با گرافیک یکپارچه Intel UHD در Unified Memory Architecture (UMA) مجهز شده است؛ این چیپ ست با حداکثر ۱۶ گیگابایت RAM دو کاناله LPDDR۴x و ۱ ترابایت M.۲ ۲ PCIe Gen۴ SSD جفت می شود.

از دیگر ویژگی های آن می توان به وب کم HD با ThinkShutter، اسپیکرهای ۲x ۲W هارمن کاردون با Dolby Atmos، چهار میکروفن ، ۲ عدد USB Type-C ، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، WiFi ۶، بلوتوث ۵.۰، حسگر اثر انگشت و قلم یکپارچه Lenovo، اشاره کرد. علاوه بر این، مدل اکنون از  گزینه Storm Grey single color، Microsoft Windows ۱۰ Pro  و صدای دالبی ویژن پشتیبانی خواهد کرد.

تینک بوک پلاس جین ۲ لنوو به یک قلم مجهز شده تا امکان یاداشت برداری روی نمایشگر پشتی آن را داشته باشید. این نمایشگر از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می کند. به طور معمول نمایشگرهای با جوهر الکترونیکی سرعت پاسخ دهی بسیار پایینی دارند، اما بر اساس تست های گوناگون کمپانی لنوو اعلام کرد که فناوری جوهر الکترونیکی در تینک بوک پلاس جین ۲ پاسخ دهی بالاتری دارد

همانند مدل قبلی، این نوت بوک نیز از  Windows Kindle پشتیبانی می کند و کاربران قادر هستند از نمایشگر E Ink به عنوان یک کتابخوان  استفاده کنند. مطمئنا این لپ‌تاپ یک فرم ایده‌آل برای مطالعه کتاب را ارایه نمی‌دهد اما بازهم گزینه بهتری به نسبت خواندن کتاب در نمایشگر لپ‌تاپ است. همچنین، یک باتری ۵۳ واتی به عنوان منبع تغذیه  استفاده می شود که با یک شارژ کامل، یک شبانه روز دوام خواهد داشت و از شارژ سریع ۶۵ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تینک بوک پلاس جین ۲ لنوو به یک قلم مجهز شده تا امکان یاداشت برداری روی نمایشگر پشتی آن را داشته باشید. این نمایشگر از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می کند. به طور معمول نمایشگرهای با جوهر الکترونیکی سرعت پاسخ دهی بسیار پایینی دارند، اما بر اساس تست های گوناگون کمپانی لنوو اعلام کرد که فناوری جوهر الکترونیکی در تینک بوک پلاس جین ۲ پاسخ دهی بالاتری دارد.

اگر چه طراحی لپ‌تاپ جدید لنوو در مقایسه‌ با مدل قبلی اندکی تغییر کرده است، اما  با قیمت بالاتری به بازار عرضه می گردد؛   این لپ‌تاپ قرار است در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱، ۵۴۹ دلار راهی بازار می‌شود.

کد خبر: ۶۷٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha