۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
تسهیلات طرح مهر اندیش در استان سمنان تمدید شد
مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان؛

تسهیلات طرح مهر اندیش در استان سمنان تمدید شد

سمنان- مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی اقشار جامعه و همچنین توجه بانک مسکن به ساماندهی و کاهش مطالبات غیرجاری، طرح ویژه کاهش مطالبات غیرجاری با عنوان طرح مهر اندیش اجرا و تا بیستم اسفند ماه ادامه دارد.

محسن بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره تسهیلات حمایتی بانک مسکن، توضیح داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی افراد و فعالان اقتصادی و همچنین به منظور تسریع تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری، طرح مهر اندیش با هدف تشویق به بازپرداخت مطالبات غیرجاری در بانک مسکن اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی اقشار جامعه و همچنین توجه بانک مسکن به ساماندهی و کاهش مطالبات غیرجاری، طرح ویژه کاهش مطالبات غیرجاری با عنوان طرح مهر اندیش در راستای ایجاد مشوق‌های لازم برای مشتریان دارای اقساط غیرجاری اجرایی آغاز شده است همچنین باید گفت طرح مهر اندیش در هفت بخش طراحی شده و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان افزود: مشتریان در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیر جاری تسهیلات پرداختی اعم از مبادله‌ای، مشارکتی، وام قرض‌الحسنه و … و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، شش درصد خالص جرایم محاسبه شده به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می‌گیرند.

بابایی گفت: بانک مسکن به منظور رعایت ملاحظات کرونایی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اسناد بخشودگی جرایم مربوط به واریز اقساط عقود مبادله‌ای موجود در سامانه تسهیلات متمرکز (خود دریافت) را به صورت سیستمی صادر خواهد کرد و مشتریان می‌توانند اقساط معوق خود را از کلیه درگاه‌های غیرحضوری همانند اینترنت بانک، همراه بانک و..... واریز و از بخشودگی جرایم بهره مند شوند و نیاز به حضور مشتریان در شعبه نمی‌باشد.

وی مورد دیگری که در این طرح مورد تاکید قرار گرفته است را «تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی با تقسیط حداکثر ۳۰۰ میلیون ریال از محل وجه‌التزام» اعلام نمود. این سیاست به منظور مساعدت با ذی‌نفعان واحدهای باقی‌مانده مورد مشارکت و تسریع در وصول مطالبات بانک، تقسیط مطالبات با اخذ تضامین معتبر و احراز توانایی مالی متعهدین در بازپرداخت به موقع اقساط، ضمن وصول نقدی بخشی از مطالبات بانک در سه بخش صورت می‌گیرد.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان ادامه داد: اینکه اصل و سود تا تاریخ سررسید محاسبه و وفق سیاست‌های اعتباری سال جاری بر روی واحدهای احداثی با نرخ جاری بانک تقسیط می‌شود. موضوع دوم این است که وجه‌التزام مربوط به قدرالسهم هر واحد با توجه به صورت وضعیت قرارداد و با ملحوظ نظر قرار دادن حدود اختیارات تعیین شده برای شعب، مدیریت شعب و کمیته عالی وصول مطالبات بدون نرخ سود، به مدت حداکثر ۳۶ ماه تقسیط می‌شود. همچنین به ازای هر نفر ذی‌نفع اعم از شریک قرارداد مشارکت، مالک یا خریداران واحدهای مشارکت صرفاً تقسیط یک قرارداد بدون نرخ سود از محل وجه‌التزام (صرفاً برای یک واحد) با استفاده از این ظرفیت، امکان‌پذیر خواهد بود.

بابایی در خصوص بخش سوم نیز گفت: مابه‌التفاوت وجه‌التزام و قدرالسهم اصل و سود واحدهای باقی‌مانده تا سقف‌های قابل تقسیط به صورت نقدی وصول می‌شود.

وی افزود: آن دسته از مشتریانی که فاقد مطالبات غیر جاری بوده و یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام نمایند، در مدت اجرای طرح می‌توانند نسبت به تغییر نام مدیون یا به عبارت دیگر انتقال مانده تسهیلات بدون واریز درصدی از مانده بدهی به خریدار جدید اقدام کنند.

کد خبر: ۶۶٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha