۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
۳۴ پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطی و شبکه در اردبیل صادر شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

۳۴ پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطی و شبکه در اردبیل صادر شد

اردبیل - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل با اشاره به افزایش پروانه‌های کسب‌وکار در حوزه خدمات ارتباطی و شبکه گفت: در سال جاری تعداد ۳۴ پروانه فعالیت در این حوزه صادر شد.

بهروز رزمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به افزایش بالای ۶۰ درصدی صدور پروانه‌های کسب‌وکار از سوی نهاده‌ای ذی‌ربط در حوزه خدمات ارتباطی و شبکه در شهرستان اردبیل گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۳ پروانه کسب‌وکار و در سال جاری تعداد ۳۴ پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطی و شبکه صادرشده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با تشریح خدمات حوزه ارتباطی و شبکه گفت: پروانه‌های صادرشده شهرستان اردبیل در قالب خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه، رایانه، شبکه‌های رایانه‌ای، خدمات نرم‌افزاری و خدمات حضوری اینترنتی هستند که فعالان این حوزه به مشتریان خود ارائه می‌دهند و در جهت کسب رضایت مشتری و افزایش فروش، حرکت می کنند.

وی داشتن مجوز فعالیت را به معنای داشتن تعهداتی مشخص نسبت به مشتری دانست و افزود: پروانه فعالیت باعث اعتماد مشتری به فروشنده و درنتیجه افزایش درآمد می‌شود و داشتن پروانه فعالیت نشان‌دهنده آن است که هویت شخص مورد تائید مراجع قانونی معتبر است و شخصی که مجوز فعالیت ندارد در حقیقت به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست.

شناسایی و رفع مشکلات ارتباطی و اینترنتی نقاط گردشگری

رزمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات عید نوروز و افزایش مسافران در مناطق گردشگری گفت: تأکید و اعلام به دفاتر ارتباطی و کارگزاران روستایی به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مهمانان نوروزی، انجام گزارش‌گیری از شرایط ارتباطی شهرستان‌ها به‌صورت روزانه و ارتباط مستمر با استانداری، فرمانداری‌ها و ستاد نوروزی استان در ایام تعطیلات، از مهم‌ترین اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل به‌منظور حفظ پایداری شبکه و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در سراسر استان است.

وی با اشاره به شناسایی و رفع مشکلات ارتباطی و اینترنتی نقاط گردشگری قبل از تعطیلات عید نوروز ادامه داد: کارشناسان و متخصصین حوزه فناوری، جهت پایش آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به مناطق و روستاهای گردشگری استان قبل از عید اعزام خواهند شد و در صورت شناسایی مشکلات ارتباطی و اینترنتی اقدامات و تمهیداتی برای رفع و بهبود وضعیت ارتباطی و اینترنتی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به برگزاری جلسات منظم با واحدهای تابعه در خصوص پایداری شبکه تأکید کرد و گفت: آمادگی کامل جهت استفاده از سایت‌های پرتابل در مناطق پر گردشگر استان در صورت لزوم، پایش وضعیت و صحت کارکرد دیزل ژنراتورهای مراکز مخابراتی قبل از تعطیلات نوروزی توسط متخصصین و همچنین تعیین نیروهای در دسترس در واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردبیل برای پشتیبانی در دستور کار است.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و هماهنگی با سایر واحدهای تابعه پوشش ارتباطی و اینترنتی مطلوب و مناسبی در نقاط گردشگری را شاهد باشیم.

پایش بیش از ۱۰۰۰ روستای اردبیل ازلحاظ پوشش تلفن همراه

رزمی، گریزی هم به‌روز برگزاری انتخابات نیز زد و با اشاره به وضعیت مطلوب ارتباطی و اینترنتی حوزه‌های رأی‌گیری در روز برگزاری انتخابات گفت: در روز انتخابات با آمادگی کامل ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل، ارتباط پایدار و مناسبی را شاهد بودیم.

وی گفت: بیش از یک هزار روستای استان از لحاظ پوشش تلفن همراه و اجرای کد USSD در ماه‌های قبل از شروع انتخابات با همکاری استانداری، فرمانداری شهرستان‌های استان و همکاری متخصصان حوزه ICT پایش و مشکلات ارتباطی و اینترنتی بعضی از روستاهای استان که دارای مشکل  بودند رفع گردید و همچنین حداقل یک ارتباط مخابراتی قابل‌اتکا و بدون قطعی در روستاهای استان برقرار شد.

کد خبر: ۶٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha