۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۶۲ درصد شکایت‌های کاربران استان سمنان مربوط به خدمات اینترنت است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

۶۲ درصد شکایت‌های کاربران استان سمنان مربوط به خدمات اینترنت است

سمنان – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به فعال‌سازی سامانه ۱۹۵ در استان برای پیگیری شکایت، انتقاد و پیشنهاد کاربران خدمات ارتباطی گفت: ۶۲ درصد شکایت‌های کاربران استان مربوط به خدمات اینترنت است.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۹۵ برای پیگیری شکایت، انتقاد و پیشنهادها کاربران خدمات ارتباطی در استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۹ مورد شکایت از طریق این سامانه ثبت‌شده است که ۶۲ درصد آن مربوط به خدمات اینترنت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال  جهش تولید، حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در اولویت همه وظایف و مسئولیت‌های این اداره کل قرار دارد، افزود: شکایات مرتبط با تلفن همراه با ۲۴ درصد، دفاتر پیشخوان شش درصد، تلفن ثابت چهار درصد و خدمات پستی دو درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رسیدگی به ۶۶ درصد از شکایت‌های کاربران خدمات ارتباطی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و حمایت از مطالبات آن‌ها نیز با دقت و شفافیت موردتوجه و پیگیری است، خاطرنشان کرد: ۶۶ درصد شکایت‌های مطرح‌شده طی سال جاری مورد رسیدگی قرارگرفته است و نتیجه آن به کاربر متشاکی اعلام‌شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از موارد نتایج اعلام‌شده رضایت کاربر را جلب نکرده و منجر به درخواست تجدیدنظر شده است، یادآور شد: تعداد ۹۶ مورد از شکایات سال جاری همشهریان که  قریب به ۶۵ درصد آن‌ها را شامل می‌شود از طریق مرکز تماس ۱۹۵ اعلام‌شده است.

وی گفت: ۳۳ درصد از شکایت‌ها از طریق سامانه ۱۹۵.cra.ir  و دو درصد نیز از طریق سامانه نت سنج پلاس مطرح‌شده است.

پیگیری شکایت کاربران از تماس و پیامک‌های انبوه تبلیغاتی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه همشهریان می‌توانند از طریق هریک از روش‌های مذکور درخواست‌ها و شکایات خود را از عملکرد اپراتورهای تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان مطرح کنند، اضافه کرد: کاربرانی که از تماس‌ها و پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شاکی هستند می‌توانند جهت ثبت شکایت، شماره موردنظر را به سرشمارِ رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

حسن‌پور با تأکید بر لزوم پاسخگویی شفاف اپراتورها به شکایت کاربران خدمات ارتباطی بیان کرد: این اداره کل در خصوص مراحل رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات واصله نظارت دقیقی خواهند داشت.

کد خبر: ۱۹٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha