۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
شناسایی ۲۹۵ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شناسایی ۲۹۵ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: با اجرای طرح بارکدخوان در مشاوران املاک در یک ماه اخیر ۲۹۵ مشاور املاک غیرمجاز و فاقد پروانه در استان شناسایی شده است.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای سروسامان دادن به آشفته بازار مسکن با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک ساماندهی بنگاه ها و مشاوران املاک با نصب بارکدخوان و کیوآر انجام شده تا مانع از فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز و فاقد پروانه کسب شویم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار و ۷۷۷ فقره بارکدخوان در مشاوران املاک مجاز و دارای پروانه نصب شده و ۲۹۵ مشاور املاک غیرمجاز و فاقد پروانه شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: تمام مشاوران املاک موظف هستند تا از طریق اتحادیه کد کیوآر را دریافت کنند و چنانچه به این امر اقدام نکنند ناظران اتاق اصناف مطابق با ماده ۲۷ و ۲۸ با متخلفان برخورد خواهند کرد.

صادقی اضافه کرد: بیش از یک سوم پرونده های ارجاعی به مراکز دادگستری مربوط به حوزه املاک و ساختمان است که با اصلاح قانون پیش فروش ساختمان و ساماندهی مشاوران املاک انتظار می رود از تعدد پرونده های ورودی در این حوزه به مراجع قضائی جلوگیری شود.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا در قالب گشت های تلفیقی در این حوزه نظارت ها را تشدید کنیم و در آینده ای نزدیک قرار است در بنگاه ها و مشاوران فروش خودرو نیز چنین طرحی اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بیان کرد: هیچ مبلغی از بابت نصب بارکدخوان و شناسانه کیوآر از واحدهای صنفی دریافت نمی شود و امیدواریم بیشترین همکاری را در این حوزه شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۷۳٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha