۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
«پکرمان» صورت‌های تلفیقی ۶ ماهه را منتشر کرد

«پکرمان» صورت‌های تلفیقی ۶ ماهه را منتشر کرد

شرکت گروه صنعتی بازر اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ را منتشر کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت گروه صنعتی بازر در گزارش شش ماهه به سود عملیاتی ۴هزار و ۲۱۵میلیارد ریالی اشاره کرده که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد ۲۴۹درصدی همراه شده است.

همچنین در این گزارش به رشد ۴۵۵درصدی سود خالص اشاره دارد که به مبلغ ۳هزار و ۳۷میلیارد ریال و سود انباشته با رشد ۲۸درصدی به ۳هزار و ۸۵۸میلیارد ریال رسیده است.

«پکرمان» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که به دنبال ایجاد حاکمیت در بازار از طریق توزیع متوازن تایر و حفظ همکاری با خودروسازها است. همچنین قصد افزایش سطح کیفیت و توان فناوری، توسعه‌ی صادرات به کشورهای هدف، سرآمدی عملیاتی از طریق و افزایش بلوغ فرآیندهای سازمان را دارد.

این شرکت در ارتباط با بدهی های خود به مبلغ معادل ۱۴میلیون و ۱۴۲هزار و ۷۴۵یورو اعلام کرده است که ناشی از خرید مواد اولیه در سال ۱۳۹۶ است و ماقبل آن به تامین‌کنندگان مواد اولیه بوده که علیرغم پیگیری ها و مکاتبات متعدد با وزارت صنعت و معدن و تجارت و بانک مرکزی جهت تخصیص ارز دولتی، متاسفانه نتیجه مثبتی در پی نداشت و ناگزیر شرکت در پایان سال ۱۳۹۷ به جهت رعایت استانداردهای حسابداری اقدام به شناسایی زیان تسعیر ارز به مبلغ ۷۷۱میلیارد و ۶۶۹میلیون ریال با نرخ ارز در دسترس (نرخ ارز نیمایی) به نرخ ۹۰هزار و ۷۷ ریال کرده است.

همچنین در دوره سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ باتوجه به عدم نتیجه گیری از مکاتبات متعدد با بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن، به جهت جلوگیری از تحمیل زیان تسعیر ارز به شرکت، باتوجه به تکلیف مجمع سال ۱۳۹۷ نسبت به تفاهم با طلبکاران عمده اقدام و با نرخ ارز نیمایی و توافقی، نسبت به تقسیط ۳ ماهه آن اقدام شد و مانده بدهی ارزی سال های قبل به تامین کنندگان مواد اولیه به مبلغ ۴میلیون و ۱۱۲هزارو ۴۲۵ دلار کاهش یافت که مبلغ ارزی مذکور در پایان دوره شش ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ با نرخ دلار ۲۱۷هزار و ۴۱۳ریال (نرخ ارز نیمایی) تسعیر شده است.

کد خبر: ۶۵٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha