۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر نماد جهش تولید؛ عراق و کویت مقاصدی نزدیک برای صادرات
بازار گزارش می‌دهد؛

شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر نماد جهش تولید؛ عراق و کویت مقاصدی نزدیک برای صادرات

آبادان- رشد سرمایه‌گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر در طول سال‌های اخیر و به تبع آن افزایش ظرفیت تولیدات کشاورزی و صنعتی موجب جهش اقتصادی در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند شده است.

محمود نواصر؛ بازار: صنعت یکی از مزیت‌های شهرهای آبادان و خرمشهر است. قوانین تسهیلگر با توجه به منطقه آزاد اروند بودن و همچنین وجود بازار بزرگی همچون عراق، ظرفیتی مهم و غیر قابل انکار است.

طی سال‌های اخیر برخی واحدهای صنعتی رشد داشته و برخی واحدها نیز دچار مشکلاتی شدند که نیاز به حمایت و ارائه تسهیلات از سوی دولت هستند.

اصغر مصاحب، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه ظهر سه شنبه از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

در این بازدید معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشکلات و معضلات شرکت‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر را مورد بررسی قرار داد.

مصاحب در این سفر از واحد صنعتی فسفات کارون، واحد نوشت افزار، واحد صنعتی قهوه ونیز، واحد صنعتی کامیاب پلاست، ناحیه صنعتی شهدای آبادان و واحد صنعتی FRX بازدید کرد.

چندگانگی در بخش اعطای مجوز
سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار کرد: ایجاد زیرساخت در شهرک صنعتی آبادان زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک صنعتی آبادان زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم خواهد شد

وی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک صنعتی آبادان زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بروکراسی اداری را باعث ایجاد مشکل اساسی برای واحدهای تولیدی در کشور خواند و گفت: مداخلاتی که در روند دریافت مجوز و تسهیلات به وجود می‌آید ضربه اساسی به تولید ما زده است.

مولوی عنوان کرد: مجلس به جدیت در حال پیگیری این موضوعات است و طرح‌هایی که در دستور کار کمیسیون‌های مختلف قرار دارد به این موضوعات بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آبادان نیاز به توجه ویژه دار، تاکید کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی آبادان مناسب نیست و این موضوع باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرک صنعتی می‌تواند محور اشتغال شهرستان باشد و باید برای رفع مشکلات آن تلاش کنیم.

اشتغالزایی ۴۲۰ نفر در اروند
سیدعلی موسوی، معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این بازدید اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۱۶ واحد تولیدی دیگر تا پایان سال جاری زمینه اشتغال برای ۴۲۰ نفر در آبادان و خرمشهر فراهم می‌شود.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۶ واحد دیگر که عمده آن‌ها راکد بودند به بهره برداری خواهند رسید

وی عمده مشکلات شهرک‌های صنعتی را در حوزه زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۶ واحد دیگر که عمده آن‌ها راکد بودند به بهره برداری خواهند رسید.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: با راه‌اندازی این واحدها زمینه اشتغال برای ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم مهیا خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند فعال است، توضیح داد: امیدواریم این آمار تا پایان سال جهش تولید به بیش از ۲۰۰ واحد برسد.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند حمایت‌های حقوقی و معنوی از واحدهای تولیدی در منطقه دارد که یکی از حمایت‌ها اعطای تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان خوزستان، تبصره ۱۸، کمک‌های وزارت صمت و همچنین کمک‌های سازمان منطقه آزاد اروند است.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌های حقوقی، مادی و معنوی که انجام می شود واحدهای صنعتی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند که شامل شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر است به ۲۰۰ واحد برسد.

به هر ترتیب رشد سرمایه‌گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر در طول سال‌های اخیر و به تبع آن افزایش ظرفیت تولیدات کشاورزی و صنعتی موجب جهش اقتصادی در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند شده است که این مهم علاوه بر ایجاد نقش موثر در ارزآوری و افزایش درآمدهای ملی، شاخص اشتغال را نیز بشدت بهبود می بخشد.

کد خبر: ۶۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha