۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
آغاز داخلی سازی باتری موتورسیکلت های برقی| «هوندا کلیک» جایگزین موتورهای ۱۲۵ سی سی می‌شود
مدیرعامل کویر موتور در گفتگو با بازار خبر داد

آغاز داخلی سازی باتری موتورسیکلت های برقی| «هوندا کلیک» جایگزین موتورهای ۱۲۵ سی سی می‌شود

خداپسند، مدیرعامل کویر موتور با اشاره به اینکه طرح بومی سازی موتورسیکلت طرح «هوندا کلیک» آغاز شده است، گفت: این موتورسیکلت طرفدار زیادی داشته و جانشین موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی فعلی در آینده بازار موتورسیکلت است.

بازار؛ گروه خودرو: رحیم خداپسند، مدیرعامل کویر موتور با اشاره به نیاز جامعه به موتورسیکلت برقی در راستای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: حدود دو سال از آغاز تولید موتور سیکلت در کشور می‌گذرد و از آن تاریخ تاکنون توانسته‌ایم نزدیک به ۶۰ درصد از نیاز بازار را از طریق داخل تامین کنیم.

این فعال صنعت با اشاره به وجود چالش اصلی موتورسیکلت‌سازان برای تولید محصول برقی اضافه کرد: در این فرآیند متوجه شدیم که چالش اصلی عدم توسعه این محصولات، باتری است؛ چرا که حدود ۶ ماه زمان می‌برد تا باتری مورد نیاز برای تولید موتورسیکلت برقی از تولیدکننده به خط تولید موتورسیکلت‌ساز برسد.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در ارسال باتری عوارضی را به دنبال دارد، ادامه داد: این مورد منجر به کاهش یک ساله عمر مفید قطعه مصرفی می‌شود، زیرا باتری‌ها در شرایط نامطلوب لجستیکی نگهداری می‌شوند.

تاخیر در ارسال باتری منجر به کاهش یک ساله عمر مفید قطعه مصرفی می‌شود، زیرا باتری‌ها در شرایط نامطلوب لجستیکی نگهداری می‌شوند

خداپسند ضمن اشاره به این موضوع که جهت افزایش عمرمفید باتری موتورهای برقی کویرموتور برنامه بلند مدت دارد، بیان کرد: یک کارخانه باتری برای مونتاژ را تعبیه کردیم. کارخانه باتری مونتاژ باید پایان سال گذشته تجهیزات آن نصب می‌شد اما به دلیل کرونا این موضوع با تاخیر مواجه شدیم و تصمیم به تکمیل و توسعه خط برای مونتاژ و تولید باتری گرفتیم. بنابراین پروانه جدید برای کارخانه دریافت کردیم تا اردیبهشت کارخانه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توان تامین باتری‌های مورد نیاز تولید موتور برقی در کشور را داریم، افزود: از اردیبهشت سال آینده باتری‌هایی که برای موتورسیکلت‌های برقی نصب خواهیم کرد، تولید روز هستند. این موضوع سبب افزایش استقبال و توسعه فروش بازار محصول خواهد بود.

خداپسند، در خصوص اینکه موتور الکتریکی مهم‌ترین بخش موتورسیکلت است اظهار داشت: با شرکت‌های مختلف برای طراحی و تولید مشترک موتورالکتریکی مناسب برای موتورسیکلت‌های برقی تیپ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار وات وارد مذاکره شده‌ایم. علاوه بر این، یکسان سازی پیشرانه برای محصولات نیز سبب بهبود توسعه و تولید موتورهای برقی و افزایش خدمات پس از فروش خواهد شد.

در سال آینده قطعات فراوانی از هوندا کلیک را ساخت داخل خواهیم داشت. این موتورسیکلت طرفدار زیادی داشته و جانشین به حق موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی خواهد بود. در بومی سازی نباید به دنبال کاهش قیمت بود، بلکه باید به دنبال توسعه تیراژ محصول باشیم

این تولیدکننده با اشاره به اینکه بومی سازی موتورسیکلت طرح هوندا کلیک را در دست اقدام دارند، گفت: در سال آینده قطعات فراوانی از این موتورسیکلت را ساخت داخل خواهیم داشت. این موتورسیکلت طرفدار زیادی داشته و جانشین به حق موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی سی خواهد بود. در بومی سازی نباید به دنبال کاهش قیمت بود، بلکه باید به دنبال توسعه تیراژ محصول باشیم.

مدیرعامل کویر موتور در پاسخ به این سوال که موضوع صادرات محصول در پیش است یا نه؟ ادامه داد: در برجام تعامل دو طرفه با کاواساکی و کی تی ام داشتیم که قطعات را در کشور تولید و برای استفاده محصولات آن‌ها در سایر کشورها صادر کنیم اما به دلیل خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ظالمانه این موضوع تحقق نیافت.

این فعال صنعت موتورسیکلت با اشاره به اینکه در آستانه روز هوای پاک هستیم، گفت: اگر به اداره استاندارد یا پلیس راهور مراجعه کنید، مطلع خواهید شد که کویرموتور پیشرو در استفاده از استانداردهای روز سوخت رسانی و آلایندگی است. در زمانی که هیج شرکتی به دنبال استاندارد آلایندگی یورو ۴ در تولیدکنندگان موتورسیکلت نبود، ما پیشتاز بوده و اکنون به دنبال ارتقا استاندارد یورو ۵ هستیم.

در گذشته اسکوتر در کشور بازاری نداشت، اما برای ورود این محصول در بازار موتورسیکلت تلاش کردیم که موضوع هوای پاک تحقق یابد. ایمنی و امکانات توام با تکنولوژی بالا در موتورسیکلت‌ها تعبیه کردیم. هرچه آلودگی وجود دارد، ناشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری است

وی اضافه کرد: در گذشته اسکوتر در کشور بازاری نداشت، اما برای ورود این محصول در بازار موتورسیکلت تلاش کردیم که موضوع هوای پاک تحقق یابد. ایمنی و امکانات توام با تکنولوژی بالا در موتورسیکلت‌ها تعبیه کردیم. هرچه آلودگی وجود دارد، ناشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری است.

خداپسند ضمن بیان این موضوع که پیشرانه کاربراتوری موتورسیکلت‌ها را به دلیل ارزان بودن در دنیا خریداری و در کشور تبدیل به انژکتور می‌کنند، افزود: چرا مانع تولید و نظارت به چنین موضوعی در تولیدات نمی‌شوند؟ با حذف برخی از قطعات سیستم کاربراتور و نصب اجزا انژکتور آن را به عنوان انژکتوری روانه بازار می‌کنند، باید پیشرانه مناسب سیستم انژکتور طراحی و تولید شود.

وی ادامه داد: مشتریان برای دست یابی به قدرت و سرعت بیشتر، اجزا سیستم انژکتوری را در بازار از موتورسیکلت جدا و سیستم کاربراتوری را نصب و تعبیه می‌کنند، چرا به این موضوع رسیدگی نمی‌شود که پلاک و شماره گذاری انژکتوری برای آن صادر می‌شود.

کد خبر: ۶۵٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha