۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
امنیت سایبری در راس نگرانی های رهبران فناوری اطلاعات قرار دارد
براساس یک نظرسنجی مشخص شد؛

امنیت سایبری در راس نگرانی های رهبران فناوری اطلاعات قرار دارد

همانطور که شاهد هستیم حملات سایبری و کلاهبرداری در بخش فناوری اطلاعات افزایش یافته است؛ از این رو دور از ذهن نخواهد بود که مدیران آی تی هم نگران امنیت داده های خود باشند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «کنفرانس نیوز» نوشت: بر اساس تحقیق انجام شده توسط شرکت فناوری GDS Group ، امنیت سایبری مهمترین نگرانی رهبران تجارت است و رهبران احساس می کنند دانش آنها در این زمینه کم است.

طبق گفته رهبران ارشد ۳۰۰ شرکت جهانی که به نمایندگی از  (در حوزه راه حل های به مدیران در مورد چالشها ارایه میدهد) Meet the Boss ، یک میزگرد آنلاین GDS Group ، نظرسنجی شده اند، امنیت سایبری اولویت اصلی آنها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که هوش مصنوعی و اتوماسیون در حال حاضر کمترین موضوعات برای رهبران فناوری اطلاعات هستند، علی رغم اینکه موضوع توسط پاسخ دهندگان در سطح هیئت مدیره به عنوان «یک اولویت بسیار بالا» طبقه بندی شده است.

GDS در نظرسنجی خود تحت عنوان Technology Barometer، بیش از ۳۰۰ نماینده در سطح معاون و مدیر یا بالاتر از سازمان های بزرگ جهانی را سنجش کرد، که ۱۵۰ نفر از آنها رهبران فناوری اطلاعات بودند. این تحقیق به طور مستقل توسط Boost Evaluation Limited (شرکت در حوزه ارزبابی کسب و کارها) انجام شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

یافته ها نشان میدهد که رهبران فناوری اطلاعات بیشترین نگرانی را در مورد عدم امنیت در حوزه  IT دارند. همچنین در این نظرسنجی از کسانی که نقش رهبری فناوری را دارند، پرسیده شده است: «لطفاً میزان اهمیت و مرتبط این موضوعات داغ را برای نقش شما ارزیابی کنید» و از پاسخ دهندگان خواسته شد  که از ۱۰ امتیاز نمره بدهند. امنیت سایبری بالاترین نمره ۹.۰ را کسب کرد و پس از آن  استراتژی ابری((۸.۵ و تحول دیجیتالی (  (۸.۴ قرار گرفتند. آنچه تعجب آور بود، این بود که اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی / اتوماسیون کمترین امتیاز را کسب کردند (به ترتیب ۵.۰ و ۷.۵).

به منظور آشکار کردن شکاف دانش از پاسخ دهندگان پرسیده شد: «سطح دانش خود را در موضوعات زیر ارزیابی کنید». بیشترین شکاف بین ارتباط / اهمیت یک موضوع و سطح دانش احساس شده توسط پاسخ دهندگان در امنیت سایبری با نمره بااهمیت بودن ۹.۰ و دانش ۷.۲ مشخص شد.

به عنوان بخشی از نظرسنجی، GDS همچنین از ۳۷ مخاطب سطح هیئت مدیره سوال شد  که چه موضوعاتی برای آنها مهمترین موضوعات است؟ برخلاف رهبران فناوری، آنها هوش مصنوعی / اتوماسیون  را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات با نمره بسیار بالا ۸.۰ / ۱۰.۰ ارزیابی کردند، که نشان دهنده تفاوت ارتباط اولویت ها در زنجیره رهبری است.

نمودار بررسی حوزه های مورد اهمیت و دانش محور را در نظر سنجی در زیر نشان داده شده است: حوزه های بررسی شامل  این موارد میشود: استراتژی ابری – هوش مصنوعی / اتوماسیون – اینترنت اشیا – امنیت اطلاعات - آنالیز داده -  تبدیل داده

رنگ بنفش: میزان  حوزه های بااهمیت و مرتبط                                   رنگ سبز:حوزه های د انش محور

در عین حال که رهبران کسب و کار مشتاق یادگیری هستند و برای آنها مهم نیست که چگونه این کار را انجام می دهند. این تحقیق نشان داد که رهبران کسب وکارها در بسیاری از موضوعات تشنه یادگیری و دانش  و در نحوه  برخورد با یادگیری بسیار انعطاف پذیر هستند. در حالی که اولویت کمی برای یادگیری حضوری وجود دارد، آنها به همان اندازه در خانه هستند که از محتوای دیجیتال، دوره های آموزش دیجیتال و کنفرانس ها و میزهای مجازی خواهان یادگیری هستند.

در این نظر سنجی،  همینطور عنوان شد که «لطفاً میزان مفید بودن موارد زیر را در کمک به یادگیری موضوعات داغ ارزیابی کنید.»  هیچ روشی برای یادگیری وجود نداشت که به عنوان یک پاسخ  برجسته باشد.

آموزش چهره به چهره و محتوای دیجیتالی بالاترین میانگین نمرات (۷.۷ و ۷.۴) را کسب کردند، علی رغم اینکه اینها از نظر سرمایه گذاری (زمان و پول) و میزان تعامل با یکدیگر نقاط مقابل هم هستند. دومین  مورد دوره های آموزشی دیجیتال بود که تعادلی بین سهولت حضور و تعامل، محتوای مکتوب، امکان یادگیری خودکار و میزگردهای مجازی ایجاد می کند که با صرف زمان اندک، به تعاملات انسانی بالایی می رسند. روشهای یادگیری که به سرمایه گذاری کمی در وقت و پول نیاز دارند، نمرات یکسانی را دریافت کردند که بسیار گران و وقت گیر بودند.

اسپنسر گرین، بنیانگذار و رئیس GDS گفت : از دیدن اینکه هوش مصنوعی و اتوماسیون در حال حاضر اولویت اصلی رهبران فناوری نیست، متعجب شدم. به عنوان یک روند نسبتاً جدید، ما انتظار داریم که با مشاهده شواهد بیشتری از توانایی آن در ایجاد مشاغل، از رتبه ها بالا رود.

وی افزود: از طرفی علاقه زیادی که در بین مخاطبین سطح هیئت مدیره به هوش مصنوعی/ اتوماسیون پیدا کردیم، نشان دیگری از تبدیل شدن این مساله  به یک روند اصلی است. در حالی که علاقه به امنیت سایبری، داده ها، ابر و تحول دیجیتال مانند همیشه رتبه بالایی دارند، بنابراین برای ما حیاتی است که به مشتریان خود کمک کنیم تا رهبران کسب و کار را در این زمینه ها آگاه و آموزش دهند.

گرین گفت: رهبران مشاغل ترجیح کمی نسبت به روش دیگر دارند. آنها مشتاق یادگیری هستند. رهبران می دانند کسانی که با چالش های پیش روی خود سازگار می شوند موفق خواهند شد، بنابراین دیدن اینکه آنها در اینجا به عنوان مثال رهبری کسب و کارها صحبت کردند، الهام بخش است. 

کد خبر: ۶۵٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha