۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
۴ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغ مثمر تبدیل می‌شوند
معاون باغبانی جهاد کشاورزی گلستان:

۴ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغ مثمر تبدیل می‌شوند

گرگان- فراهانی، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر تاکنون در ۹ شهرستان اجرا شده است، گفت: امسال چهار هزار هکتار از اراضی استان به باغات مثمر تبدیل می‌شوند.

نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ طرح کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد اجرای این طرح هستند، افزود: در ۱۷ سال گذشته ۲۷ هزار هکتار از اراضی استان به باغات مثمره تبدیل شده‌اند.

معاون باغبانی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: امسال با مشارکت کشاورزان و باغداران چهار هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به زیر کشت درختان مثمر و گیاهان دارویی می‌رود.

وی یادآور شد: تاکنون این طرح در شهرستان‌های کردکوی، گرگان، علی آباد، رامیان، آزادشهر، مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه اجرا شده است.

فراهانی به اهداف اجرای این طرح در استان هم اشاره و بیان کرد: حفظ خاک و حاصلخیزی اراضی شیبدار و بهره برداری مطلوب از منابع خاک و آب، ایجاد کمربندی سبز حفاظتی برای جنگل‌های بالادست، تامین بخشی از روغن خوراکی مورد نیاز کشور، افزایش محصولات خشکبار صادراتی و کسب درآمد ارزی، حفظ و ایجاد اشتغال مولد و پایدار از اهداف اجرای این طرح در استان است.

کد خبر: ۶۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha