۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
شرکت گاز البرز به دنبال الکترونیکی کردن امور برای کاهش تردد مشترکین است

شرکت گاز البرز به دنبال الکترونیکی کردن امور برای کاهش تردد مشترکین است

کرج - مدیر مالی شرکت گاز استان البرز گفت: به منظور تسهیل و کاهش در تردد شهروندان برای امور گاز به دنبال الکترونیکی کردن کارهای خدمات مشترکین هستیم.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز «محمد پورخائف» با اشاره به اهمیت توسعه ارائه خدمات الکترونیکی از طریق دفاتر پیشخوان گفت: در حال حاضر، بخشی از خدمات مشترکین، از طریق دفاتر پیشخوان درحال انجام است. به دنبال این هستیم با الکترونیکی کردن کار، تردد ارباب رجوع به دفاتر پیشخوان و ادارات گاز استان کم شود و پرداخت ها به صورت الکترونیکی انجام و کنترل شود.

پورخائف تصریح کرد: با توسعه نرم افزار دفاتر پیشخوان، بخش مالی را هم به آن ارتباط دادیم. در حال حاضر ارتباط بین دستگاه های  POS موجود در دفاتر پیشخوان و ادارات گاز و امور مالی با بانک مرکزی برقرار است و در حال گسترش و توسعه این نرم افزارها هستیم.

وی افزود: در تلاشیم بتوانیم نظام مهندسی را هم به این بخش ارتباط دهیم تا عملا مراجعه مردم به نظام مهندسی هم از سیکل مراجعه حضوری حذف شود و به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی در خصوص حذف بدهی مشترکین نیز اظهار کرد: حذف بدهی مشترکین دارای سیکل خاصی است و طبق دستور العملی که در سال 1386 شورای انفورماتیک کشور تصویب کرد، شرکت های خدمات دهنده باید شناسه قبض و پرداخت را طی دو رکورد 13 کارکتری تولید کنند و بانک ها با همین رکوردها دریافت و به شرکت های خدمات دهنده ارائه دهند. سیکل دریافت اطلاعات از بانک ها طولانی است و مشترک زمانی که قبض خود را پرداخت می کند، بعد از 24 ساعت کاری فایل مربوط در بانک عامل تشکیل می شود، سپس در مرحله اول به شرکت های خدمات دهنده تفکیک شده و در مرحله دوم از طریق کد هایی تابعه در شرکت های خدمات دهنده از هم تفکیک می شوند به شرکت های گاز،آب یا برق استانی تفکیک می شوند و روی سایت بانک مذکور قرار می گیرند.

تسویه حساب در انتهای شب صورت می گیرد

مدیر مالی شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه ما در حال حاضر با 27 بانک و موسسه ارتباط داریم گفت: سایت ها روزانه بررسی می شوند، اطلاعات از روی سایت برداشت می شود و به سیستم صورت حساب (بلینگ) شرکت تغذیه می شود و در انتهای آن شب تسویه صورت می گیرد. یعنی در بهترین حالت از زمان پرداخت تا زمان حذف بدهی مشترک، 48 ساعت کاری زمان می برد. اگر در این میان مشترک یکی از کدها را اشتباه بزند و یا ،سایت بانک عامل مشکل داشته باشد یا کارمند مربوطه برای ارسال فایل ها حضور نداشته باشد، کار با تاخیر انجام خواهد شد.

وی خطاب به مشترکینی که پرداخت آن ها به حساب ننشسته و در قبض گاز آن ها بدهی گذشته درج شده است،گفت: دلیل این مشکل این است که یا پس از موعد مقرر پرداخت کرده اند، یا در زمان پرداخت، کد شناسه و پرداخت را درست وارد نکرده اند. 

کد خبر: ۶٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha