۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
۹۰ درصد ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به اقتصاد داخلی برگشت داده شد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان:

۹۰ درصد ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به اقتصاد داخلی برگشت داده شد

اصفهان- گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ۹۰ درصد از ارز حاصل از صادرات استان به اقتصاد داخلی برگشت داده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود گلشیرازی شامگاه شنبه در نشست خبری هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و تشکل‌های اقتصادی عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان با اصحاب رسانه با بیان اینکه طی ۲۱ ماه گذشته ۳۵۰ مصوبه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان اصفهان داشته‌ایم، ابراز داشت: این مصوبات پس از احصاء مشکلات صنایع و در راستای حل آنها بوده است.

بدهی‌ به بانک‌ها، تامین اجتماعی و مالیات بزرگترین چالش صنابع اصفهان
وی با بیان اینکه عمده این مشکلات در زمینه مشکلات بانکی و مشکلات با بیمه تامین اجتماعی و اداره مالیات بوده است، ابراز داشت: در زمینه بازرگانی و صادرات نیز مشکلاتی برای صنایع استان اتفاق افتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه برخی در استان اصفهان اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را الزامی نمی‌دانند، ابراز داشت: این در حالی است که دستگاه قضایی استان حمایت صد درصدی خود از مصوبات این شورا را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه بهبود شرایط کسب وکار و رفع مشکل فعالان اقتصادی هدف تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بوده است، ادامه داد: در این شورا صد درصد اعضا در جلسات حضور دارند و مشکلات به خوبی و از همه جوانب بررسی می‌شود.

گلشیرازی با بیان اینکه همدلی و همزبانی بهتریت راهکار برای حل مشکلات در جنگ اقتصادی فعلی است، اضافه کرد: بخشی از مشکلات صنایع استان اصفهان را در شورای استان و برخی را در شورای کشور حل می کنیم که در ۲۱ ماه اخیر ۲۹۲ مشکل در استان و ۵۸ مشکل در سطخ ملی بررسی و مرتفع شده است.

آگاهی تنها ۲۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی اصفهان از حمایتهای قضایی
‌وی با بیان اینکه سهم خدمات استان اصفهان با بیان اینکه فعالان اقتصادی می توانند از حمایت‌های قضایی برای ادامه فعالیت خود بهره مند شوند، ادامه داد: این در حالی است که دشتگاه قضایی استان اصفهان حمایت قاطع خود از بخش تولید را اعلام کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان از حمایت‌های قضایی آگاهی دارند، اضافه کرد: باید توجه داشت که در ستاد تسهیل استان اصفهان طی یک سال بیش از ۱۲ هزار مصوبه داشتیم که این امر به معنای بی توجهی دستگاه‌های ذی ربط نسبت به وظایف خود است و از سوی دیگر برداشت ما این است که اینگونه فضاهای شورایی ایجاد شده که انبوه قوانین را بررسی و ساماندهی کنند.

تغییر مکرر قوانین مورد اعتراض فعالان اقتصادی است
وی با بیان اینکه اولین مورد نارضایتی اقتصادی در کشور تغییر مکرر قوانین و مقررات است، ادامه داد: چنانچه از افرادی که این قوانین را مصوب کرده‌اند آزمون بگیرند مطمئنا دارای اشکال خواهد بود.

گلشیرازی با بیان اینکه باید در زمینه محیط کسب و کار در اصفهان کار بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: باید شاخص‌های مناسب برای اثربخشی بیشتر این فضاها تعریف شود و در این زمینه بهبود شرایط کسب و کار را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیب شاخص‌های کسب و کار در اصفهان به سمت مثبت شدن است، افزود: البته باید توجه داشت به عنوان استانی که سهم خدمات در آن بالای ۵۰ درصد بوده است امروز در بحران پاندومی کرونا با مشکلات زیادی رو به رو بوده‌ایم.

تشکیل ستاد مرکزی احیای گردشگری در اصفهان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه ستاد مرکزی احیای گردشگری ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: این نهاد فرادستی است و از دولت، نهاد انتظامی و بخش خصوصی در این ستاد وجود دارد و منجر به ایجاد مثلث گردشگری در استان‌های اصفهان، فارس و یزد شده است.

وی گفت: چنانچه ستاد ملی کرونا اجاره فعالیت نهادهای گردشگری را بدهد تبلیغات این ستاد آغاز خواهد شد.

گلشیرازی با بیان اینکه ۹۰ درصد از ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به چرخه اقتصاد استان برگشته است، اضافه کرد: در این زمینه صنایع اصفهان خوش حساب نیز هستند و نه تنها آمار صادرات را افزایش داده‌اند بلکه درآمد خود را در استان هزینه کرده‌اند.

کد خبر: ۶۴٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha