۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
ایران در میان ۱۰ تولید کننده بزرگ فولاد خام
انجمن جهانی فولاد گزارش داد

ایران در میان ۱۰ تولید کننده بزرگ فولاد خام

انجمن جهانی فولاد در گزارش جدید خود اعلام کرد که ۱۰ کشور بزرگ تولید کننده فولاد خام در جهان در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که چین در رتبه نخست و ایران در رتبه دهم تولیدکننده فولاد قرار گرفت.

بازار، گروه صنعت: بررسی آمار تولید فولاد خام ۱۰ کشور بزرگ جهان حاکی از این است که چین با تولید ۹۶۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام، رتبه نخست بزرگترین تولید کننده فولاد جهان را در این مدت به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در مدت یاد شده هند به عنوان دومین کشور تولید کننده فولاد خام در جهان، موفق به تولید ۸۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد شده است.

در این گزارش ژاپن با تولید ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام و آمریکا با تولید ۶۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن  سوم و چهارم دنیا را به خود اختصاص دادند.

روسیه و کره جنوبی رتبه پنجم و ششم جهان
در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ روسیه با تولید ۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام رتبه پنجم و کره‌ جنوبی با تولید ۶۰ میلیون و۸۰۰ هزار تن فولاد خام ششمین تولید کننده بزرگ فولاد خام در جهان بودند.

در این مدت آلمان به عنوان قطب صنعتی اروپا با تولید ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام هفتمین کشور تولید کننده بزرگ فولاد خام بود و ترکیه نیز با تعقیب آلمان با تولید ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در رتبه هشتم قرار گرفت.

در این گزارش، برزیل با تولید ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰، نهمین کشور بزرگ تولید کننده فولاد خام بود و جمهوری اسلامی ایران با تولید ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به عنوان دهمین تولید کننده بزرگ فولاد خام در جهان نام خود را ثبت کرد.

آمارها نشان می دهد که ایران در۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرده که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ( ۲۰۱۹) با ۲۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تن، رشد ۱۲.۸ درصدی را تجربه کرده است.

۶۴ کشور تولید کننده بزرگ و کوچک فولاد در جهان، از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر سال میلادی ۲۰۲۰ در مجموع یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۳۹۶ هزار تن فولاد خام تولید کردند

۶۴ کشور در جهان یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تن فولاد خام تولید کردند
به گزارش انجمن جهانی فولاد، ۶۴ کشور تولید کننده بزرگ و کوچک فولاد در جهان، از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر سال میلادی ۲۰۲۰ در مجموع یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۳۹۶ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، که یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۸۵۱ هزار تن بود، ۱.۳ درصد کاهش یافته است.

در این مدت از بین کشورهای عمده تولید کننده فولاد، تنها تولید فولاد خام ایران، چین و ترکیه در میانه بحران کرونا، روند صعودی داشته است که از میان سه کشور یاد شده در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۰، با رشد ۱۲.۸ درصدی بیشترین افزایش تولید فولاد خام، متعلق به ایران بوده است.

این در حالی است که براساس گزارش‌های انجمن فولاد ایران، میزان صادرات انواع شمش و تختال فولادی از اول فروردین تا پایان آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش، اما میزان تولید این محصولات در این مدت ۱۳ درصد افزایش یافته است.

در ۸ ماهه نخست امسال در مجموع ۶ میلیون و ۷۵۱ هزار تن مقاطع طویل و ۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشور تولید شد

بر اساس این گزارش، در ۸ ماهه نخست امسال در مجموع ۶ میلیون و ۷۵۱ هزار تن مقاطع طویل و ۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشور تولید و ۵۵ هزار تن مقاطع طویل و ۵۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی به کشور وارد شده است.

از این میزان ۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تن مقاطع طویل و ۶ میلیون و ۱۲۸ هزار تن مقاطع تخت در کشور به مصرف رسیده و یک میلیون و ۲۲۸ هزار تن مقاطع طویل و ۴۵۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی نیز در این مدت به بازار کشورهای هدف صادر شده است.

تولید ۴ میلیون ۷۱۸ هزار و ۴۰۹ تن ورق گرم و یک میلیون و ۸۳ هزار و ۱۷۴ تن نیز ورق سرد
همچنین براساس آمار عملکرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در ۸ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۴ میلیون ۷۱۸ هزار و ۴۰۹ تن ورق گرم و یک میلیون و ۸۳ هزار و ۱۷۴ تن نیز ورق سرد در واحدهای فولادی سازی کشور تولید شده است.

براساس این گزارش، در این مدت واحدهای فولادی سازی کشور در مجموع یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۲۹ تن میلگرد و ۶۰۱ هزار و ۱۸۴ تن ورق عریض تولید کردند.

همچنین شرکت های فولاد سازی ایران در مدت یاد شده، ۶۰۴ هزار و ۱۷۹ تن تیرآهن و ۱۸۱ هزار و ۳۵۳ تن میلگرد الیاژی و ۱۴۷ هزار و ۸۷۸ تن نیز ورق کالوانیزه در کشور تولید کرده اند.

در این مدت ۳۳ هزار و ۳۲۴ تن ریل، ۶ هزار و ۶۹ تن لوله و ۲۱ هزار و ۹۳۹ تن تسمه، کلاف آلیاژی و مهندسی در واحد های فولادسازی کشور تولید و به بازارعرضه شده است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گزارش خود اعلام کرده است که در مدت یاد شده ۳۹ هزار و ۶۰۸ تن کلاف فولادی، ۱۴ هزار و ۷۲۳ تن سایر محصولات فولادی و ۳۹ هزار و ۳۰۷ تن چهارگوش و سایر آلیاژمهندسی در کشور تولید شده است.

۱۱ میلیون بیلت فولادی و اسلب تولید شد
در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۱۱ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۱۴ تن فولاد خام در مجتمع های فولادی در کشور تولید شده تا پس از تبدیل به محصولات فولادی به بازار عرضه شود.

در مدت یاد شده در مجموع ۷ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۷۹ تن اسلب و ۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۸۳۵ تن بیلت فولادی در مجتمع های تولید کنندگان فولاد تولید شده است.

همچنین در ۸ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۴۳ هزار و ۹۳۱ تن محصول بلوم و ۱۹۱ هزار و ۳۱۷ تن بیلت آلیاژی مهندسی در کشور تولید شده است.

در این مدت ۱۱۹ هزار و ۳۲۹ تن بلوم آلیاژی مهندسی و ۲۶ هزار و ۴۳۲ تن اینگات برای تولید محصولات فولادی و عرضه به بازار در مجتمع های تولید فولاد خام در کشور تولید شده است.

کد خبر: ۶۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha