۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
تصمیم‌های اوپک و اوپک‌پلاس وارد فاز اجرایی شد
با آغاز سال ۲۰۲۱؛

تصمیم‌های اوپک و اوپک‌پلاس وارد فاز اجرایی شد

تصمیم‌های اوپک در یکصد و هشتادمین نشست و تصمیم‌های اوپک پلاس در دوازدهمین نشست، از امروز (اول ژانویه ۲۰۲۱) وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس که ۱۳ آذرماه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر سر افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای برای ژانویه سال ۲۰۲۱ به اجماع رسیدند و تصمیم گرفتند برای تعیین مقدار تسهیل کاهش تولید (افزایش تولید) ماهانه بر اساس شرایط بازارهای جهانی نفت نشست برگزار کنند.

کاهش تولید روزانه تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس از رقم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز با افزایش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای، در ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد و تا زمانی که مجموع تسهیل کاهش تولید (افزایش تولید) به روزانه ٢ میلیون بشکه برسد، ادامه خواهد داشت.

همچنین با آغاز سال ۲۰۲۱ و بر اساس تصمیم یکصد و هشتادمین نشست اوپک، دیامنتینو آزودو، وزیر معدن و نفت آنگولا به مدت یک‌سال ریاست دوره‌ای نشست‌های اوپک را به‌عهده خواهد داشت و وزیر نفت کنگو نیز در دوره زمانی یادشده، رئیس علی‌البدل دوره‌ای اوپک خواهد بود.

امیرحسین زمانی‌نیا، نماینده ایران در هیئت‌عامل اوپک هم براساس تصمیم اوپک، ریاست هیئت‌عامل این سازمان در سال ۲۰۲۱ میلادی را عهده‌دار خواهد بود.

گفتنی است ۲۳ عضو اوپک پلاس چهارم ژانویه (۱۵ دی‌ماه) برای بررسی سیاست‌های نفتی گردهم می‌آیند.

کد خبر: ۶۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha