۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان دارای سهام عدالت هستند
‌ مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان:

۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان دارای سهام عدالت هستند

سمنان- مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان بابیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر در استان دارای سهام عدالت هستند، گفت: از این تعداد ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر خلیلی خواه عصر سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت استان سمنان (متقاضیان سهامداری به روش غیرمستقیم) که در سالن کنفرانس اداره کل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد یک هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی بابیان اینکه سرمایه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، ارزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارد، افزود: این رقم برای پروژه‌های سودآور استان بسیار تأثیرگذار بوده و تحول شگرفی در اقتصاد استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با تأکید بر اینکه تاکنون حدود ۴۷ هزار نفر معادل ۲۱ درصد از افراد انتخاب‌کننده روش غیرمستقیم در سجام ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: این افراد نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کردند که برای رسیدن به نقطه مطلوب و تسریع درروند دریافت کد بورسی برای آنان نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و وسیع‌تر است.

خلیلی خواه با اشاره به اینکه متوسط ثبت‌نام سهام‌داران سهام عدالت در سامانه سجام در کل کشور امروز به ۲۶ درصد رسیده است، یادآور شد: برگزاری مجمع به‌صورت غیرحضوری و از طریق ثبت‌نام این سهامداران در سامانه‌های برخط، تقسیم سود و مابقی روال، نیاز امروز شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان است که باید اطلاع‌رسانی جامع برای ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام و رسیدن به حدنصاب ۵۰ درصد، به‌صورت ویژه در دستور کار قرارگیرد.

وی گفت: در صورت افزایش میزان ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام به ۵۱ درصد، مجمع برگزار و انتخابات مجمع انجام می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان تصریح کرد: روستائیان و عشایر بالغ‌بر ۱۲۰ هزار نفر هستند که اگر در این حوزه به‌صورت جدی‌تر ورود کنیم، با ثبت‌نام سهام‌داران این بخش، حدنصاب ثبت‌نام ۵۰ درصدی برای برگزاری مجمع الکترونیکی محقق خواهد شد.

خلیل خواه ادامه داد: با دریافت کد بورسی، سهامداران می‌توانند در مجامع شرکت‌های بورسی حضور یافته و در تعیین و انتخاب هیئت‌مدیره و تصمیمات اثرگذار باشند.

وی بابیان اینکه تقسیم سود نیز در مجامع صورت ‌می‌گیرد، یادآور شد: نیاز است تا سهامداران خُرد سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، نسبت به دریافت کد بورسی اقدام‌ کنند تا سودهای حاصله به شماره‌حساب ثبت‌شده در سامانه سجام واریز شود.

کد خبر: ۶۴٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha